1
głosów
- +

Dieta niekoniecznie cud

Autor:

Aktualizacja: 27.05.2010


Kategoria: Zdrowie / Odchudzanie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2566 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Dieta warzywno owocowa aplikowana w radykalnej formie może być rzeczą kontrowersyjną. Zamiast więc stosować przepisy, co do których wiele osób ma wątpliwości, lepiej po prostu jeść warzywa i owoce.


Na czym polega kanoniczna dieta warzywno owocowa? Przez sześć tygodni należy jeść tyko warzywa i owoce. Słowo tylko jest tu szczególnie ważne, ponieważ przepis na dietę zakazuje takich rzeczy jak ziemniak i kukurydza, jarzyn strąkowych, mięsa w jakiejkolwiek postaci, chleba, alkoholu, herbaty, kawy i oczywiście słodyczy. Zdaniem osób, które stosowały dietę tak radykalna kuracja to w rzeczywistości głodówka.

Tak zresztą opisuję dietę jej twórczyni. Dieta warzywno owocowa polega bowiem na tym, że po kilku dniach niedożywienia organizmu ciało przechodzi na żywienie endogenne, czyli wewnętrzne. Zjada chore i stare komórki oraz tłuszcz.

Czy taki system ma szanse powodzenia? Otóż wypowiadające się na różnych forach osoby stosujące dietę uważają, że dieta warzywno owocowa prowadzi do efektu jo jo, a jedynym efektem, jaki przynosi jest osłabienie organizmu. Wiele osób skarży się na obniżenie ciśnienia i temperatury ciała.

Czy dieta warzywno owocowa w takiej wersji może być dobrym sposobem na odchudzanie? O to należałoby spytać lekarza, jednak w opinii wielu osób organizmu w ten sposób traktować nie należy. Co nie znaczy, że nie można jeść warzyw i owoców. Przeciwnie - zastąpienie produktów mięsnych warzywami może przynieść pozytywne skutki. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie przesadzić.

Jeśli posiłki będą zbilansowane, a osoba odchudzająca się będzie ćwiczyła, ma szansę na uzyskanie dobrych wyników. Kto będzie jedynie szukać informacji o nowych dietach siedząc przed monitorem komputera - będzie tył i stawał się coraz mniej mobilny. Lepiej zapobiegać niż leczyć, głosi stare powiedzenie. To samo dotyczy nadwagi.

 


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij