W ostatnim czasie coraz więcej mówi się i pisze o tym jak skutecznie budować biznes w sieci, oraz o tym jak ważne jest wygenerowanie możliwie największego ruchu na własnej stronie.



Data dodania: 2010-05-17

Wyświetleń: 4191

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nawet jeśli masz świetny produkt i doskonały kontakt z klientami, czytelnikami to faktem jest, że najważniejszym elementem układanki jest ruch na twojej stronie.

Musisz starać się robić wszystko, by zawsze być o krok przed rywalami. Jeżeli przestaniesz pracować na własnym biznesem, to prawdopodobnie zobaczysz jak konkurencja właśnie cię wyprzedza.

Postaram się poniżej przybliżyć skuteczne strategie, które pozwolą ci wygenerować zarówno płatny jak i bezpłatny ruch na twoje stronie.

1) Naucz się efektywnie inwestować w reklamę

Jeśli chcesz się zacząć reklamować w Internecie, nie znaczy, że musisz wydać na to dużą ilość pieniędzy na samym początku. Możesz zacząć od niewielkich reklam, które wygenerują ci pewien, nie koniecznie ogromny ruch na stronie. Na początku warto pomyśleć o Google Adwords czy też reklamie w Onet.pl  Na tych serwisach istnieje możliwość wykupienia reklamy, w której płaci się tylko i wyłącznie za kliknięcie potencjalnego klienta. tzw. Pay Per Click. Jest to dosyć niedrogie rozwiązanie, które umożliwi ci proste kontrolowanie wydatków na reklamę – przykładowo możesz założyć limit 10 lub 20 złotych dziennie.

2) Zamiana linków.

Jak wiadomo wyszukiwarka Google jako jeden z najważniejszych kryteriów, przy pozycjonowaniu stron w wynikach wyszukiwania uznaje ilość linków wychodzących z innych stron do naszej strony www. Tak więc im więcej wartościowych stron „linkuje” do twojej strony, tym wyżej ona się znajdzie w wynikach Google. Dlatego dobrym sposobem na wywindowanie się w górę jest wymiana linków z innymi serwisami. Na zasadzie partnerskiej wymiany- przykładowo ja umieszczę twój link na moim Blogu w polecanych blogach, a ty w zamian mój. Zwróć jednak uwagę by wymieniać się linkami z serwisami, stronami o podobnej tematyce. Jeżeli prowadzisz blog o hodowli rybek, to nie linkuj do bloga poświeconemu giełdzie Forex.

3) Stosuj marketing wirusowy.

Jest to rzeczywiście jedno z ciekawszych metod generowania ruchu na własnej stronie, i co najważniejsze praktycznie jest darmowa metoda.  Niektórzy uważają, że jest trochę podstępną techniką dodawanie nazwy firmy, produktu czy linku do jakiegoś zabawnego filmu, gry, czy kontrowersyjnego artykułu. Lecz to właśnie takie rzeczy ludzie lubią bezinteresownie przesyłać innym. Na tym polega wielka potęga marketingu wirusowego - np. niektóre zabawne filmy na youtube mają po kilkadziesiąt milionów odsłon!

4) Wyszukaj odpowiednie słowo kluczowe.

To bardzo ważna sprawa. Praktycznie dla każdej branży. Niezwykle istotne jest znalezienie słów kluczowych odpowiednich dla swojej niszy już na samym początku budowania strony. To w przyszłości może przełożyć się na wyższy ranking w wyszukiwarkach, co oznacza większy ruch na stronie.

5) Pisanie Artykułów

Marketing bazujący na pisaniu to kolejna świetna strategia budowania swojego biznesu. Wszystko co  musisz zrobić to poświęcić trochę czasu na napisanie wartościowego, ciekawego artykułu ze swojej branży, a następnie opublikowaniu go w kilku serwisach z artykułami. Nie zapomnij dołączyć własny link do twojej strony!

6) Fora Internetowe.

O tym wie chyba każdy, że to także dobra forma reklamy. Jednak pamiętaj o pewnych kwestiach. Po pierwsze znajdź odpowiednie Forum, na którym ludzie mogą być rzeczywiście zainteresowani tym, co masz do powiedzenia. Po drugie staraj się udzielać cennych wskazówek, dzięki którym jesteś w realny sposób pomóc innym w ich problemie. Po trzecie zawsze dodawaj w stopce link do swojej strony – oczywiście o ile polityka danego serwisu tego nie zabrania.

7) Pisz Newsletter

Dobrym sposobem na utrzymanie kontaktu z czytelnikami, klientami jest pisanie newsletter’u. Wszystko, co musisz zrobić to skonstruować odpowiednią stronę która będzie przechwytywać adres e-mail oraz imię subskrybentów. Dzięki temu będziesz mógł w każdej chwili wysyłać do nich informacje komercyjne lub też nie komercyjne oraz kierować tym samym ruch na dowolną stronę internetową.

Tych kilka prostych technik pozwoli ci w znacznym stopniu przekserować znaczny ruch na własną stronę www.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena