Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym
że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego
lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można
w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Data dodania: 2010-05-03

Wyświetleń: 2430

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Trzy filary dobrej strony internetowej:
• Łatwo do niej trafić (dzięki zapadającemu w pamięć adresowi
WWW lub dzięki wyświetlaniu się w wyszukiwarkach na
wysokich pozycjach np www.ratujpc.pl).
• Jest zrobiona estetycznie, przyjemnie dla oka, najlepiej z takim
elementem, który zapada w pamięć.
• Nawigacja na niej nie sprawia kłopotów.
Strony ze względu na ich rodzaje można podzielić na:
• wizytówkowe (proste, informacyjne, przekazujące treści
o podmiocie strony);
serwis komputerowy (bardziej zaawansowane strony oferujące wszelkiego
rodzaju usługi i narzędzia związane z tematyką serwisu, np.
artykuły, kalkulatory);
• sklepy internetowe (strony zawierające produkty, które w sieci
można oglądać i zakupić, a także za które można tam zapłacić);
• portale (wielkie platformy internetowe, które w jednym miejscu
oferują szerokie spektrum narzędzi i kanałów komunikacyjnych,
np. grupują newsy ze świata polityki, rozrywki, ekonomii, spraw
społecznych, posiadają wyszukiwarkę, katalog stron, blogi,
filmy, oferują założenie kont e-mailowych oraz posiadają
szereg innych usług w zależności od stopnia rozwoju portalu
- w Polsce największym pod względem liczby użytkowników
jest onet.pl);
• portale społecznościowe (portale, które mniej mają wspólnego
z ilością narzędzi i usług dostępnych w tradycyjnych portalach,
skupiają się bowiem na łączeniu ludzi zgodnie z ich cechami,
poglądami, zainteresowaniami czy celami zawodowymi
i wszystkie dostępne na stronie narzędzia oraz usługi temu
właśnie podporządkowują);

• wortale (portale, których treść jest spójna, nie wybiega poza
określoną tematykę);
• blogi (strony o charakterze dziennika);
• fora (strony służące dyskusji i wymianie opinii).
Strona internetowa nierzadko łączy w sobie teksty, zdjęcia, filmy,
muzykę, ankiety, interaktywne gry i wiele innych elementów, które
sprawiają, że może ona być często odwiedzana, jak i również może
służyć do zbierania informacji. Żadne inne medium nie daje tylu
możliwości naraz. Teraz, w dobie miniaturyzacji, nie mają już uzasadnienia
argumenty, że prasę czy radio można wziąć ze sobą np. do
pociągu. Mały laptop, palmtop czy zaawansowany telefon komórkowy
również zabieramy, gdy udajemy się w podróż. Na każdym z tych
urządzeń swobodnie przeglądamy strony internetowe. Jest to możliwe
nawet w samolotach wyposażonych w WiFi.


Strona internetowa, gdy jest często aktualizowana, pozwala przekazywać
odbiorcom informacje o tym, że firma istnieje, że się rozwija,
że „żyje". Ponieważ to, co znajduje się na stronie, jest ograniczone
bardziej przez design niż pojemność miejsca na serwerze, przy odpowiednio
rozrysowanej witrynie znajdzie się miejsce na wiele rzeczy.
Zobacz, z jakich elementów powinny składać się poszczególne
strony WWW.
Strona główna witryny firmowej:
• logo i hasło firmy;
• element graficzny (ewentualnie animacja) nadający stronie
charakteru;
• wyróżnik (może być w formie tekstu na stronie głównej

opisującego, co wyróżnia firmę na tle konkurencji, bądź też w formie jakiegoś elementu funkcjonalnego, np. sprawnie funkcjonującego kalkulatora podatków na stronie podatkowej;
jeśli firma posiada wiele unikatowych cech, warto poświęcić
im osobną podstronę);
• ostatni news z życia/osiągnięć firmy;
• podstawowe dane kontaktowe.
Podstrony witryny firmowej:
• o firmie - opis firmy, jej historii, celów, misji, a także zdjęcia
firmy z zewnątrz i wewnątrz oraz zdjęcia pracowników wraz
z ich opisami (zadanie zaprezentowania zdjęć firmowych może
spełnić też osobna podstrona z galerią);
oferta - przejrzyste przedstawienie oferty w tym przypadku salonu sukien ślubnych w katowicach- jeśli jest
rozbudowana, to w hierarchiczny sposób;
• aktualności - newsy z życia firmy, jej projektów i sukcesów;
• portfolio - pokazanie zrealizowanych projektów
i przedsięwzięć;
• referencje - przedstawienie referencji, nagród, wyróżnień,
innymi słowy miejsce, które uwiarygodnia firmę;
• dla mediów - wszelkie materiały potrzebne mediom
(zagadnienie to szerzej opisuje podrozdział 3.8);
• kontakt - dane teleadresowe, godziny otwarcia, dane przydatne
do działań handlowych, np. numer konta firmy, dane rejestrowe
- warto też zamieścić mapę dojazdu do siedziby firmy.

Pozostałe działy funkcjonalne strony firmowej, jeśli istnieje potrzeba
ich użycia:
a. artykuły - miejsce, w którym firma publikuje fachowe artykuły,
kreując swój wizerunek eksperta od danego zagadnienia; jest
to forma wartości dodanej strony WWW;
b. kariera - tutaj opisuje się możliwości rozwoju w firmie, a także
zamieszcza ogłoszenia o pracy;

Więcej informacji w kolejnej części

Licencja: Creative Commons
0 Ocena