1
głosów
- +

T shirty reklamowe, a skuteczna reklama

Autor:

Aktualizacja: 27.04.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2273 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Artykuł przedstawia popularną obecnie formę reklamy, która polega na umieszczaniu na koszulkach treści marketingowych mających na celu przyciągnięcie klienta.


Reklama to w gruncie rzeczy bardzo stare zjawisko, występujące już w społeczeństwach starożytnych. Pierwsze przykłady reklam pochodzą ze starożytnej Grecji. Miewały one postać naściennego malunku lub tekstu, którym pokrywano boki budynków. Grecy jako pierwsi wykorzystywali reklamę pisemną, którą można by porównać do obecnych wiadomości prasowych. Helleńska forma reklamy pisemnej była właściwie zapowiedzią zawodów sportowych bądź wydarzeń kulturalnych.

Następnie pojawiły się szyldy wykonywane z kamienia i terakoty. W średniowieczu stanowiły już stały element krajobrazu dużych miast. Informowały o bractwach cechowych bądź karczmach.

Faktyczną rewolucją w powstawaniu reklam był wynalazek druku. Ruszyły wówczas pierwsze gazety, które zawierały treści kwalifikowane przez współczesnych znawców tematu do reklam. Rok 1480 uważany jest za datę, kiedy po raz pierwszy wydrukowano reklamę prasową. Miało to miejsce w Anglii.

W roku 1843 rozpoczął swą działalność pierwszy agent reklamowy. Nazywał się Volney Palmer i pracował w Filadelfii. Wówczas reklama stała się dziedziną rynku, najpierw nie śmiało po nim stąpającą lecz w krótkim czasie podporządkowała sobie go w stu procentach.

Dziś trudno wyobrazić sobie świat bez reklamy. Znajduje się ona dosłownie wszędzie. Zdominowała tekst i obraz, interpretując te media na swoją potrzebę. Wytworzyła swój specyficzny okalający ludzi świat. Dany artykuł ma być jednak nieco selektywny i ma za zadanie poświęcić nieco uwagi wybitnie niedostrzegalnej formie reklamy jaką są teksty i nadruki umieszczane na koszulkach. T shirty reklamowe są tak wszechobecne w dzisiejszym życiu że praktycznie ich nie zauważamy. Czy T shirty reklamowe mają definicję? Raczej nie, bowiem można do nich zaliczyć niemal każdą koszulkę przyozdobioną nadrukiem. Z drugiej strony T shirty reklamowe kojarzą się z targami, pokazami czy festynami. Pierwsze co mamy na myśli słysząc frazę „T shirty reklamowe" to hostessy ubrane w białe koszulki z nazwą browaru, lejące piwo lub rozdające długopisy. Takie wyobrażenie zbudowały najbardziej skrajne przykłady ubrań reklamowych wykorzystywanych przy specjalnych okazjach, w określonym czasie.

T shirty reklamowe to także te, kupowane w sklepach odzieżowych. Cała masa koszulek jako motyw przewodni zdobiących ich nadruków wykorzystuje swoją markę. Tym sposobem kupując T shirt firmy X nabywamy T shirt reklamowy tejże firmy. Bo jak inaczej nazwać ogromny emblemat X na froncie zakupionego ubrania? Prócz tego, że płacimy kilkadziesiąt złotych danej marce to dodatkowo stajemy się dla niej materiałem promocyjnym, ruchomą reklamą etc. Dlatego też coraz powszechniejszym staje się kupowanie ubrań z serii „no name" lub zamawianie koszulek z własnym napisem bądź nadrukiem. Zapewnia to oryginalność i sprawia, że osoba posiadająca taką garderobę, staje się oryginalna.

T shirty reklamowe to jednak nie tylko minusy. Masa firm prowadzi obecnie politykę reklamy społecznej. Polega to na tym, że używanie przedmiotów oferowanych przez konkretną markę kształtuje i konsoliduje grupę towarzyską osób. Tak jest w przypadku snowboardzistów, deskorolkowców i innych subkultur. T shirty reklamowe to również nadruki z nazwą sponsora na ubraniu służb ratowniczych takich jak TOPR, WOPR etc. Pamiętajmy, że reklama istnieje wszędzie, także tam gdzie nasze zmysły się jej nie spodziewają. Od nas samych zależy czy będziemy wykorzystywać ten fakt pozytywnie czy negatywnie. Użytkowanie świadome pewnych zjawisk daje dobry efekt, ale należy tez mieć świadomość tego, że reklama tak głęboko wtargnęła w codzienne życie, że należy być ostrożnym.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij