Kiedy na początku XXI wieku sukcesy w skokach narciarskich zaczął odnosić Adam Małysz, to nagle pojawiło się zjawisko „małyszomanii”. Spece od reklamy bacznie obserwują trendy, dlatego od razu błyskawicznie zareagowali. I Adam Małysz zaczął reklamować w telewizji i prasie np. czekoladę, okna, usługi pocztowe, zupy błyskawiczne.

Data dodania: 2010-03-23

Wyświetleń: 1298

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 10

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

10 Ocena

Licencja: Creative Commons

Trudno sobie wyobrazić współczesną cywilizację bez takich firm jak agencja interaktywna i agencja reklamowa.

Od połowy XX wieku, kiedy telewizja stała się potężnym i właściwie wszechobecnym medium, reklama zaczęła nabierać innych wymiarów. Przede wszystkim w sferze psychologicznej nastąpiła radykalna zmiana mentalności ludzi.

Ludzie tworzący telewizyjne reklamy zaczęli wykorzystywać różne psychologiczne metody i sztuczki, by nakłonić telewidzów do kupienia nowego kremu, mydła, proszku do prania czy lekarstwa. Aby reklamy miały jeszcze większą siłę oddziaływania i były bardziej wiarygodne psychologicznie, często do reklamowania produktów wynajmowani są znani aktorzy, sportowcy, modelki.

Kiedy na początku XXI wieku sukcesy w skokach narciarskich zaczął odnosić Adam Małysz, to nagle pojawiło się zjawisko „małyszomanii”. Spece od reklamy bacznie obserwują trendy, dlatego od razu błyskawicznie zareagowali. I Adam Małysz zaczął reklamować w telewizji i prasie np. czekoladę, okna, usługi pocztowe, zupy błyskawiczne.

Przykład z Adamem Małyszem pokazuje, jak niesamowitą siłę oddziaływania ma reklama. Agencje reklamowe i interaktywne również wykorzystują tę siłę reklamy. Agencje interaktywne oferując takie usługi jak outsourcing it, projektowanie stron www, pozycjonowanie stron www czerpią z doświadczeń branży reklamowej, zwłaszcza w sytuacjach gdzie wizerunek jest bardzo ważnym elementem, np. przy projektowaniu CI.

Licencja: Creative Commons
10 Ocena