0
głosów
- +

Jak uniknąć konfliktów w zespole?

Autor:

Aktualizacja: 22.03.2010


Kategoria: Rozwój Osobisty / Rozwój Osobisty


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1400 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jeśli chcesz zminimalizować konflikty panujące w Twoim zespole, a zwłaszcza zapobiec potencjalnym konfliktom, które w prosty sposób przekładają się na efektywność pracy, przede wszystkim zadbaj o podstawowe potrzeby pracowników.


Zdaj sobie sprawę w pierwszej kolejności z tego, że każdy Twój pracownik chce się czuć ważny, chce być traktowany w sposób niepowtarzalny, a nie być jedynie trybikiem w maszynie przypisanym do zrealizowania konkretnych zadań.

Wychodząc z takiego założenia łatwiej Ci będzie dostrzec jak ważne dla każdego z Twoich pracowników jest sprawiedliwe i godne traktowanie. Ludzie są z natury bardzo wyczuleni na każdy przejaw niesprawiedliwości. Pamiętaj więc o tym, że nawet jeśli niektórych ze swoich podwładnych darzysz większą sympatią niż innych, staraj się tego zewnętrznie nie okazywać. Poczucie sprawiedliwości i godnego traktowania ważne jest dodatkowo jeśli chodzi o wynagradzanie Twoich pracowników. I chociaż większość firm traktuje wysokość wynagrodzenia, jako ściśle poufną, w wielu przypadkach okazuje się, że informacje o wysokości wynagrodzenia krążą po firmie. Zwróć więc baczną uwagę na to, czy wynagrodzenia Twoich pracowników są adekwatne do przepracowanych lat, predyspozycji, doświadczenia, wykształcenia, zakresu obowiązków oraz efektów. Możesz mieć też tendencję, jak większość menedżerów, do tego, żeby nowym pracownikom proponować wyższe wynagrodzenie niż Twoim długopracującym podwładnym. Niesprawiedliwe traktowane w kwestii wynagrodzenia za pracę może powodować konflikty w zespole, gdyż złość wynikająca z różnic w wysokości pensji osób o zbliżonych kompetencjach może prowadzić do jej okazywania współpracownikowi a nie decydentowi.

Drugim istotnym elementem zapobiegającym powstawianiu konfliktów w zespole jest przekazywanie zbieżnych i jasnych komunikatów wszystkim pracownikom. Dla dobrego funkcjonowania zespołu ważne jest, żeby każdy z jego członków wiedział, co należy do jego obowiązków, na jakim poziomie w hierarchii organizacyjnej się znajduje i według jakich reguł ma postępować. Zadbaj też o to, żeby oprócz rozmów w pełnym składzie, mieć okazje do rozmów ze swoimi pracownikami w cztery oczy. Taka rozmowa sprzyja większej otwartości oraz zdecydowanie pozytywnie wpływa na relację z przełożonym, motywację oraz zaangażowanie.

Jeśli zadbasz o to, by mieć w zespole stabilny grunt dzięki wykorzystaniu powyższych wskazówek, kolejnym krokiem będzie podejmowanie odpowiednich działań integracyjnych, które będą miały na celu jak najlepsze zgranie Twojego zespołu, ale o tym innym razem.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij