0
głosów
- +

Jak stracić ważne dane

Autor:

Aktualizacja: 10.03.2010


Kategoria: Internet i Komputery / Bezpieczeństwo i haking


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1444 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W pracy biurowej każdego dnia gromadzimy wiele informacji. Tworzymy zestawienia, bilanse finansowe lub piszemy raporty dla naszych przełożonych. Dokumenty te często wymagają wiele godzin a nawet dni pracy. Czy jednak zastanawiamy się, co będzie, gdy któregoś dnia okaże się, że owoc naszego wysiłku po prostu zniknie?


 W czasie zwykłego dnia pracy otrzymujemy do wykonania zadania. W pracy biurowej na ogół wiąże się to ze sporządzaniem dużej ilości dokumentów, które w różnej formie przekazujemy naszym przełożonym, urzędom lub prezentujemy klientom. W dzisiejszych czasach zanim ostatecznie wydrukujemy raport lub pismo jest ono wielokrotnie sprawdzane i poprawiane. Przez długi czas gromadzimy interesujące nas informacje a następnie staramy się w przystępnej formie ująć je w postaci Np. zestawienia finansowego. Pracując w dziale sprzedaży rywalizujemy z kolegami z firmy tworząc pliki zawierające dane osobowe klientów ich adresy, telefony a nierzadko również daty urodzin i zainteresowania osób, do których chcemy dotrzeć z naszym produktem. Departamenty finansowe tworzą na potrzeby firmy statystyki, które bywają podstawą do nagród i prowizji. Osoby odpowiedzialne za rozwój przygotowują szczegółowe plany biznesowe i projekty.

W natłoku codziennej rywalizacji nie dopuszczamy nawet możliwości utraty dokumentów, skrzętnie chowając nasz dorobek zanim tryumfalnie zaprezentujemy go naszym szefom czy klientom. Utrata danych może jednak być całkiem realna. Jakie błędy popełniamy najczęściej?

Wyobraźmy sobie dużą rozbudowaną organizację. Regulamin organizacyjny opisuje departamenty i działy, nad wszystkim czuwa prezes zarządu, specjaliści od IT oraz administrator bezpieczeństwa informacji. My jednak nie mamy zaufania do polityk stosowanych przez przełożonych. Nie interesuje nas ochrona danych osobowych ani próby przekonania nas do umieszczania danych na serwerze. Codziennie po pracy skrzętnie przegrywamy ważne dokumenty na pendrive. Ostatecznie na serwerze niedokończone projekty mogą przedwcześnie zostać odkryte przez przełożonego a wtedy efekt naszej pracy straci ostatecznie element zaskoczenia, nad którym ciężko pracujemy. Rezultat takiego postępowania może być jednak znamienny w skutkach.

Przede wszystkim serwery w przeciwieństwie do stacji roboczych czy laptopów są codziennie backupowane. Jeśli przydarzy nam się awaria dysku komputera, na którym pracujemy może okazać się, że odzyskanie danych będzie po prostu niemożliwe.

Po drugie pendrivy czy dyski przenośne pomimo swoich niewątpliwych zalet takich jak przeniesienie pracy do domu, są bardzo niebezpiecznym medium. Pendrdrive łatwo zgubić lub zniszczyć. Jeśli nie posiadamy kopii danych w innym miejscu efekty pracy tracimy bezpowrotnie. A co jeśli pendrive z danymi trafi do rąk konkurencji? W takim scenariuszu możemy narazić naszą firmę na realne straty rynkowe, co nie skończy się tylko na połajance szefa...

Filip Turyk
Idcon ochrona danych osobowych
www.idcon.com.pl


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij