Ja także swoją przygodę z pozycjonowaniem zaczynałem od dodawania strony do katalogów. Bo to najprostsza metoda, a przy łatwiejszych frazach bardzo skuteczna ...

Data dodania: 2010-03-08

Wyświetleń: 2571

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ja także swoją przygodę z pozycjonowaniem zaczynałem od dodawania strony do katalogów. Bo to najprostsza metoda, a przy łatwiejszych frazach bardzo skuteczna, tak że nawet nie trzeba uruchamiać bardziej zaawansowanych działań pozycjonerskich, by strona znalazła się „na topie" w Google. Oto kilka porad dla początkujących pozycjonerów, kórzy zamirzają pozycjonować swoje strony w katalogach.


I. Sprawdź, czy katalog nie ma „bana", czyli czy nie jest wykluczony z indeksu wyszukiwarki, w której zamierzasz pozycjonować swoją stronę. W wyszukiwarce Google najprościej jest to sprawdzić przy użyciu operatora site, np. site:www.pozycjonowanastrona.pl, wyświetlającego ilość zaindeksowanych stron w danej domenie. W sytuacji, gdy wyszukiwarka nie zwróci żadnych stron, to możesz być pewny niemal na 100 %, że katalog został usunięty z indeksu wyszukiwarki Google i dodanie do niego swojej oferty nie ma sensu, bo w żaden sposób nie pomoże to w pozycjonowaniu twej strony.


II. Sprawdź, czy katalog jest wystarczająco podlinkowany, ile ma linków zewnętrznych. Do sprawdzenia ilości linków zewnętrznych raczej użyj wyszukiwarki Yahoo, ponieważ wyszukiwarka Google w tym względzie jest mało miarodajna (ukazuje tylko pewną partię linków zewnętrznych). By dowiedzieć się, ile innych stron linkuje do tego katalogu, użyj operatora link:www.adres katalogu.pl. Dopiero wtedy będziesz miał przesłanki, by podjąć decyzję, czy rzeczywiście jest sens w tym katalogu zamieszczać swój wpis.


III. Sprawdź, czy katalog jest na pewno moderowany. Absolutna większość niemoderowanych katalogów szybko ulega „zaśmieceniu", co wiąże się z ryzykiem nałożenia kar przez wyszukiwarki, tj. filtrów czy banów (z mojego doświadczenia wynika, że pozycjonowanie stron w takich katalogach jest nieopłacalne i nie przynosi żadnych efektów). Ponadto bardzo wolno indeksują się wpisy w takich niemoderowanych katalogach, a w pozycjonowaniu chodzi przecież o szybkie zdobywanie nowych odnośników. Administratorzy moderowanych katalogów z reguły dbają o jakość wpisów i czuwają, czy wpisy nie naruszają regulaminu katalogu - jeśli naruszają, nie są dodawane. Właściwie administrowany katalog w zasadzie daje ogromne prawdopodobieństwo, że wpis w nim się utrzyma i przez to da jakąś „moc" pozycjonowanej stronie.


IV. Sprawdź, kiedy dokonano ostatniego wpisu do katalogu. Jeśli dawno, to „odpuść" sobie, to już po prostu nie jest narzędzie dla pozycjonera.


V. Zainstaluj wtyczkę SearchStatus, która m.in. podświetla wszystkie linki z atrybutem nofollow. Jeżeli inne wpisy w katalogu będą miały właśnie taki atrybut, to nie dodawaj do niego swojej strony internetowej, ponieważ moc takiego linku równa jest 0.


Uznaj tę prawdę: w pozycjonowaniu liczy się cierpliwość, pomysłowość i w wielu przypadkach fundusze.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena