2
głosów
- +

Sauna czyli zabawa w ciepło – zimno

Autor:

Aktualizacja: 24.02.2010


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2394 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Stabilny stan zdrowia i dobre samopoczucie są ważne dla wszystkich. Cotygodniowe odwiedziny w saunie – są w stanie nam pomóc w codziennej pielęgnacji twarzy  i ciała. 


Stabilny stan zdrowia i dobre samopoczucie są ważne dla wszystkich. Cotygodniowe odwiedziny w saunie – są w stanie nam pomóc w codziennej pielęgnacji twarzy  i ciała

Sauna nie tylko wzmacnia nasz system odpornościowy, ale także zapewnia psychiczny odpoczynek i relaks. Szczególnie w porze przesilenia wiosennego lub jesiennego korzystanie z sauny może mieć wręcz zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Gorące powietrze panujące w saunie pobudza nasz system odpornościowy, a także zmusza nasz system krążenia do większego wysiłku, co wzmacnia mięsień sercowy.

 Sauna stabilizuje także nasz wegetatywny system nerwowy, niweluje stres, przyspiesza procesy przemiany materii, oczyszcza pory skóry i służy naszej urodzie, a działając mobilizująco na cały organizm sprawia, że zaczyna on skuteczniej zwalczać wolne rodniki.

Nawet gdy jesteśmy już odrobinę przeziębieni i czujemy, że zbliża się choroba warto skorzystać z sauny. Bardzo wysoka temperatura panująca w saunie powoduje silne przegrzanie skóry, a co za tym idzie hamuje rozmnażanie się wirusów i bakterii.

Korzystając z sauny należy jednak pamiętać o kilku zasadach:

Jeżeli wybierasz się do sauny – zarezerwuj sobie czas. Postaraj się wyciszyć przed wizytą i odsunąć na moment sprawy dnia codziennego. Dzięki temu będzie Ci się łatwiej w pełni zrelaksować.

Przygodę z sauną należy rozpocząć spokojnie. Pierwszy pobyt w saunie nie powinien przekraczać pięciu minut. Następne mogą być dłuższe, ale każdorazowo maksymalny czas spędzony w saunie powinien zamykać się w czasie piętnastu minut.

Przed wejściem do sauny weź prysznic. Po prysznicu – gruntownie osusz skórę ręcznikiem. Sucha skóra – łatwiej się poci, a co za tym idzie szybciej wydala nagromadzone toksyny.

Zanim położysz się w saunie na drewnianej ławce – podłóż pod ciało bawełniany ręcznik. Staraj się zrelaksować. Niech myśli przepływają leniwie i spokojnie. Dwie ostatnie minuty pobytu spędź w pozycji siedzącej, aby wspomóc krążenie.    

Po pobycie w saunie – weź koniecznie zimny prysznic. Tylko wówczas postawisz swój system odpornościowy w stan gotowości i alarmu. Czasem w salonach Wellness & Spa dostępne są kubełki z pokruszonym lodem. Możesz go wtedy wcierać w skórę. To także świetna opcja, aby szybko schłodzić całe ciało.

Maxymalna ilość wejść do w sauny w jednej sesji nie powinna przekraczać trzech wejść. Zawsze trzeba odczekać też kilkanaście minut między kolejnymi wejściami, aż temperatura ciała wróci do normy a organizm się trochę uspokoi.

 

 

 

 


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij