Dobrym przykładem na to, jak pomysł może mieć wpływ na dzieło, jest filmowa saga Georgeia Lucasa "Gwiezdne wojny". Film Lucasa pokazuje, ze w każdej dziedzinie liczy się pomysł i twórcze podejście do problemu.

Data dodania: 2010-02-23

Wyświetleń: 852

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dobry pomysł to podstawa dla takich firm jak agencja interaktywna czy agencja reklamowa. I nie zawsze to musi być oryginalny pomysł. Często to jest pomysł zaczerpnięty z innego źródła np. z filmu, z czasopisma czy ze strony internetowej.

Dobrym przykładem na to, jak pomysł może mieć wpływ na dzieło, jest filmowa saga Georgeia Lucasa "Gwiezdne wojny". Film Lucasa pokazuje, ze w każdej dziedzinie liczy się pomysł i twórcze podejście do problemu.

Kiedy w 1977 roku pierwszy film z tej sagi zaczął być wyświetlany w kinach, to George Lucas prawdopodobnie nawet nie przypuszczał, że niektóre gadżety pojawiające się w filmie zrobią olbrzymią furorę. Wystarczy choćby przyjrzeć się na przykład takiemu gadżetowi jak miecz świetlny.

Miecz świetlny jest nieodłącznym atrybutem rycerzy Jedi. Ale posługują się nim też służący Ciemnej Stronie Mocy - np. używa go Lord Vader, Hrabia Dooku czy generał Grievous. Spośród rycerzy Jedi najsłynniejszymi użytkownikami mieczy świetlnych byli Luke Skywalker, Mistrz Yoda, Obi-Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn.

Wymyślenie takiej broni jak miecz świetlny pokazuje, jak prosty pomysł ma wpływ na późniejsze dzieło - to znaczy na gwiezdną epopeję Georgea Lucasa. Podobnie sprawa wygląda z pomysłami w reklamie czy w Internecie. Takie kwestie jak pozycjonowanie, czy strony internetowe również bazują na pomysłach. I to jest często sedno problemu: umiejętne wykorzystanie dobrego pomysłu. Często wymyślenie dobrego pomysłu wydaje się karkołomnym zadaniem.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena