Bierzesz udział w programach partnerskich? Nawiązujesz relacje z klientami wykorzystując do tego swojego bloga? Masz listę adresową? Jeżeli tak, to na pewno zdajesz sobie sprawę ile przygotowanie odpowiednich materiałów, zbudowanie listy, czy po prostu "wyrobienie sobie renomy" kosztuje wysiłku i czasu.

Data dodania: 2010-02-19

Wyświetleń: 1672

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wyobraź sobie teraz, że pewnego dnia logujesz się do panelu administracyjnego np: w blogu, albo autoresponderze i... widzisz, że coś jest nie tak. W miejscu, gdzie powinno pojawić się okienko logowania, nie ma nic.

Twoje dane zostały kompletnie wyczyszczone:

* nie ma listy adresowej
* nie ma artykułów
* nie ma komentarzy
* nie ma bazy użytkowników

Ile czasu zajmie Ci teraz odtworzenie tych danych w przypadku "katastrofy"? Czy bez danych, które właśnie zostały utracone, możesz dalej działać? Czy ich odtworzenie, będzie w ogóle możliwe?

Możesz powiedzieć: "Taka katastrofa mnie się na pewno nie przydarzy".
Jest jednak wiele rzeczy, które mogą się wydarzyć, a na które nie masz wpływu:

* możesz paść ofiarą hakerów
* w serwerze może popsuć się dysk i dane mogą zostać utracone
* w oprogramowaniu Twojego bloga może być błąd
* Aktualizacja bloga, którą będziesz wykonywał, spowoduje zepsucie całości
* wreszcie możesz przecież SAM przez przypadek skasować wszystko nie zdając sobie z tego sprawy

powodów może być wiele.

Skoro to wszystko prawda, dlaczego uczestnicy programów partnerskich nie zabezpieczają się odpowiednio?

Większość uczestników programów partnerskich wychodzi z założenia, że skoro kluczem do budowy i wzrostu biznesu jest sprzedaż, to należy skupić się przede wszystkim właśnie na sprzedaży. I to jest logiczne rozumowanie.

Zapominają jednak, że im dłużej działają, tym więcej mają do stracenia.

Jeżeli przechowujesz dane o swoich klientach i potencjalnych klientach tylko w bazie autorespondera online i nie robisz backupów, to ryzykujesz niemało. Wyciek hasła, nieudana aktualizacja, awaria dysku serwera, czy przypadkowe skasowanie bazy danych i długo zbierane aktywa - baza klientów - znika w jednej chwili.

Co z tego, że kluczem jest sprzedaż, skoro w ułamku sekundy możesz stracić dane kontaktowe wszystkich Twoich klientów? Skąd wtedy będziesz wiedział komu sprzedawać?

Czy można uniknąć utraty danych zbieranych w programach partnerskich?

Podejrzewam, że większość uczestników programów partnerskich myśli, że można uniknąć utraty danych. Prawidłowa odpowiedź natomiast jest inna. Nie można uniknąć takiej utraty danych! Nie można się w 100% zabezpieczyć przed utratą danych.

Można natomiast:
- zmniejszać ryzyko utraty danych
- przygotować się na utratę danych

Najlepszym znanym w chwili obecnej sposobem na przygotowanie się na utratę danych jest wykonanie kopii bezpieczeństwa.

W przypadku programów partnerskich, będziesz musiał wykonywać regularnie, najlepiej automatycznie, kopię dwóch rzeczy:

1) plików umieszczanych na serwerach
2) bazy danych (jeżeli jej używasz)

Dzięki kopii zapasowej będziesz mógł, w przypadku nieplanowanej awarii odzyskać wszystkie Twoje cenne dane.
Nie będzie Ci to gwarantowało 100% bezpieczeństwa Twoich danych, jednak ZNACZĄCO zmniejszysz w ten sposób ryzyko ich utraty.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena