Wiele firm i osób prywatnych korzysta z usług pozycjonowania, czyli poprawy pozycji swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Czy te działania są zawsze bezpieczne? Jak się okazuje niekoniecznie...

Data dodania: 2010-02-06

Wyświetleń: 2203

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina marketingu zajmująca się uzyskiwaniem możliwie najwyższych pozycji w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki internetowe.

Dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania możliwe jest istotne obniżenie kosztów ponoszonych na reklamę w Internecie oraz zwiększenie ruchu na pozycjonowanej stronie internetowej. Pozycjonowanie dotyczy tak zwanych organicznych wyników wyszukiwania i nie ma wpływu na reklamy płatne typu linki sponsorowane czy boksy sponsorowane. Dzięki pozycjonowaniu można spowodować, że dana strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwania na przykład na samej górze - na pozycjach 1-3. Są to najczęściej klikane linki przez użytkowników wyszukiwarek, a co za tym idzie możliwe jest znaczne podniesienie oglądalności danej strony internetowej tylko poprzez wywindowanie jej w wynikach wyszukiwania na samą górę.

Pozycjonowanie może być prowadzone w bardziej lub mniej bezpieczny sposób dla witryny. Niebezpieczne metody, takie jak systemy wymiany linków, mimo że przynoszą szybkie efekty, wiążą się z ryzykiem nałożenia filtru przez wyszukiwarkę lub w skrajnym przypadku - usunięciem pozycjonowanej strony z indeksu wyszukiwarki. Najpopularniejsze wyszukiwarki, takie jak np. Google - dokonują analizy stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania i wykrywają ich udział w tak zwanych systemach wymiany linków (SWL). Powykryciu takiego faktu strona drastycznie spada w dół w wynikach wyszukiwania. Przywrócenie strony na wysoką pozycję jest bardzo trudne - nawet po zaprzestaniu stosowania systemy wymiany linków. Dla wielu firm oznacza to spore kłopoty finansowe związane z istotnym spadkiem ruchu użytkowników na ich stronie internetowej.

Aby dobrze pozycjonować stronę należy ją po pierwsze zoptymalizować pod kątem widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Strona musi posiadać konstrukcję przyjazną dla wyszukiwarki - innymi słowy musi być dla niej widoczna. Po drugie należy zapewnić na stronie ciekawą i unikalną zawartość. To spowoduje, że użytkownicy chętnie ją będą odwiedzali. W efekcie tego na innych stronach internetowych pojawią się odnośniki do pozycjonowanej witryny. Takie zjawisko jest wysoko punktowane przez wyszukiwarki internetowe, a strony promowane w ten sposób szybko wędrują na szczyt listy wyników wyszukiwania.

Każdorazowo podczas wyboru usługodawcy związanego z pozycjonowaniem należy zastanowić się czy jego działania nie narażą zleceniodawcy na nieprzyjemne konsekwencje. Na szczęście coraz mniej firm zajmujących się pozycjonowaniem korzysta z ryzykownych metod szybkiej poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena