0
głosów
- +

Własna firma część 2

Autor:

Aktualizacja: 02.02.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1368 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Obecnie marketing decyduje o powodzeniu firmy na rynku. Jakość działań marketingowych, z uwzględnieniem kilku innych czynników, określa stopień sukcesu lub porażki firmy.


WŁASNA FIRMA cz.2

Obecnie marketing decyduje o powodzeniu firmy na rynku. Jakość działań marketingowych, z uwzględnieniem kilku innych czynników, określa stopień sukcesu lub porażki firmy. Istotnym elementem skutecznego marketingu jest znajomość upodobań, antypatii oraz oczekiwań potencjalnych klientów.Identyfikując te elementy możemy opracować strategię marketingu, która pozwoli rozwinąć i zaspokoić ich potrzeby. Należy podzielić swoich potencjalnych klientów na grupy wiekowe, płeć, poziom dochodu i wykształcenia oraz miejsce zamieszkania. Zaczynając od klientów, którzy są najbardziej skłonni kupować nasze produkty lub usługi. W miarę rozszerzania podstawowej grupy klientów będziemy modyfikowali biznes plan.

Plan marketingowy, stanowiący część biznes planu, i powinien odpowiadać na następujące pytania:

a.Kim są nasi klienci?

b.W jaki sposób dajemy się poznać swoim klientom?

c.Opisz jak otrzymujesz zamówienie od klienta i w jaki sposób Ci klient płaci?

d.Czy nasz rynek rośnie, nie zmienia się czy maleje?

e.Określ granice rynku na pierwszy rok działalności

f.Jak utrzymasz lub zwiększysz swój udział w rynku?

g.Podaj planowaną wielkość sprzedaży na pierwszy rok działalności

Dobra znajomość klienta to jednak nie wszystko. Na rynku są również nasi konkurenci. Walka konkurencyjna jest sposobem życia. Walczymy o pracę, wykształcenie, zwycięstwo sportowe, większość aspektów naszego życia. Kraje walczą o klientów na rynku międzynarodowym, podobnie jak poszczególni przedsiębiorcy na lokalnych rynkach. Można rzec, że biznes to ogromna arena walki, dlatego trzeba znać swoich konkurentów. Tworząc kartotekę każdemu z konkurentów. Zbieramy ich materiały promocyjne oraz informacje o ich strategiach cenowych. Okresowo przeglądamy zgromadzone dokumenty.

Technika taka ułatwi nam zrozumienie konkurentów oraz tego jak prowadzą swoje interesy. Przy opisie planu marketingowego nie mogła bym pominąć strategii cenowej. Strategia cenowa jest jedną z technik walki konkurencyjnej. Istnieje kilka rodzajów strategii cenowych jak: strategia oparta na kosztach wytwarzania, strategia cen konkurencyjnych, strategia cen poniżej lub powyżej konkurencji, ...

Śledząc ceny konkurentów możemy określić poziom własnych cen na rynku. Dobrze zaplanowana strategia cenowa wraz z ciągłym śledzeniem relacji cen do ponoszonych kosztów, mają istotny wpływ na sukces firmy.

3. CELE I MISJA FIRMY

Określenie celów ma kluczowe znaczenie dla skuteczności nowej firmy. Spełniają one cztery podstawowe funkcje:

a.stanowią wskazówkę i nadają jednolity kierunek działaniom

b.praktyka ustalania celów wpływa na dobre planowanie

c.mogą być zródłem motywacji dla pracowników

d.dają skuteczny mechanizm oceny i kontroli

Przy formułowaniu celów analizujemy środowisko oraz samą firmę.

Analiza firmy

- zdolności produkcyjne

- potencjał kadrowy i zarządzania

- potencjał usługowy

- zasoby finansowe

- kultura firmy i morale załogi

- sprawność organizacyjna firmy

 

Analiza środowiska

- sytuacja w danej gałęzi przemysłu

- rynki zbytu

- rynki zaopatrzenia

- specyfikacja klientów

- rynki konkurencyjne przyszłe

- zdolność konkurencji na rynku

- konkurenci - ich potencjał i umiejętności

- przewidywana wizja na rynku krajowym (potrzeby rynku)

- szanse na rynkach zagranicznych

KONIEC CZ.2

 

Lista Tagów: biznes, firma, sukces, konkurencja, rynek

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij