1
głosów
- +

Jak założyć skuteczny sklep internetowy?

Autor:

Aktualizacja: 23.01.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1706 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W związku z lawinowo rosnącą ilością sklepów internetowych na rodzimym rynku i ogromną konkurencją ze strony serwisów aukcyjnych, sprzedawanie w sieci wymaga zaznajomienia się ze skutecznymi technikami promocji Twoich produktów oraz wyboru właściwego modelu sprzedaży.



Po pierwsze i przede wszystkim na początek należy dobrze wybrać sposób w jaki rozpoczniesz działalność handlową. Podstawowym wyborem przed jakim staniesz będzie rodzaj platformy, z której skorzystasz budując swój e-biznes. Do wyboru masz kilka opcji. Pierwsza z nich i zarazem najmniej wymagająca znajomości programowania i języków skryptowych to wynajęcie gotowego serwera wraz z oprogramowaniem, który zawiera w sobie wszystko czego potrzebujesz do uruchomienia i prowadzenia działalności handlowej. Udostępniony Ci panel administracyjny pozwala na dodawanie produktów i kategorii, ustalanie rabatów, jest również zintegrowany z porównywarkami cen i systemami płatności elektronicznych. Rozwiązanie to jest co prawda kompleksowe jednak nie jest darmowe a abonament miesięczny to często nie jedyny koszt takiego sposobu e-handlu gdyż operatorzy takich serwisów pobierają dodatkowo prowizje od wielkości sprzedaży.
Kolejnym sposobem na start jest wykupienie serwera u dostawcy usług hostingowych i zainstalowanie na nim oprogramowania OpenSource tzn. dostępnego nieodpłatnie z możliwością używania go w celach komercyjnych. To rozwiązanie jest bardzo elastyczne, daje ogromne możliwości indywidualizacji Twojego sklepu i nie niesie ze sobą praktycznie żadnych ograniczeń zarówno w wyglądzie Twojego projektu jak i funkcjonalności. Opłata za serwer jest wtedy jedynym kosztem jaki poniesiesz, jednak ten model działania będzie wymagał od Ciebie umiejętności instalacji oprogramowania i skonfigurowania bazy danych oraz dbania o bezpieczeństwo danych klientów co niesie za sobą niebezpieczeństwo wycieku danych osobowych szczególnie wrażliwych i chronionych w polskim prawie przez ustawę, gdyż każdy z systemów OpenSource co jakiś czas okazuje się posiadać luki w zabezpieczeniach, które co prawda dość szybko są usuwane jednak niebezpieczeństwo istnieje.
Trzecim, najbardziej profesjonalnym sposobem rozpoczęcia przygody z handlem elektronicznym jest zakup licencjonowanego komercyjnego oprogramowania, które nierzadko jest sprzedawane wraz z usługą hostingową. Ten model jest co prawda najdroższy jednak dzięki temu, że sprzedawca oferuje wsparcie techniczne i gwarancje działanie jego oprogramowania używając tego rozwiązania możesz czuć się bezpieczniej i mieć pewność, że nie przytrafi Ci się żadna nie miła niespodzianka, która szczególnie w początkowej fazie Twojego projektu mogłaby mieć opłakane skutki.

Jeśli już wybierzesz model Swojego sklepu pamiętaj, że w obecnych czasach nie można prowadzić sklepu bez integracji własnego serwisu z porównywarkami cen, wyszukiwarkami produktów oraz systemami płatności elektronicznych dających możliwość płacenia przez Twoich klientów na jak najwięcej sposobów.

Kolejną ważną (jeśli nie najważniejszą) rzeczą jest promocja sklepu. Na dzień dzisiejszy nie możesz oczekiwać, że klient trafi do Ciebie, musisz jemu w tym pomóc. Aby tego dokonać promocja Twojego serwisu musi mieć formę agresywnej kampanii marketingowej. Jeżeli chcesz uniknąć wynajmowania wyspecjalizowanej agencji reklamowej musisz włożyć ogrom pracy w wypromowanie Swojego serwisu w taki sposób żeby handel stał się opłacalny.

Pamiętaj o wypozycjonowaniu Swojego serwisu, korzystaj z reklam największego na świecie serwisu Google, nie oszczędzaj na reklamie targetowanej behawioralnie, proponowanej przez szereg serwisów w Polsce trafiającej do klienta biorąc pod uwagę to czego poszukuje w sieci i z jakich usług i serwisów korzysta najczęściej, organizuj akcje promocyjne i rabatowe, zgłaszaj Swój sklep do konkursów, cytuj Swoją ofertę na forach internetowych, załóż bloga w popularnym serwisie blogowym i udzielaj porad swoim potencjalnym klientom. Inne formy reklamy i promocji znajdziesz bez problemu w ofertach firm zajmujących się profesjonalnie świadczeniem takich usług.
Pamiętaj branża handlu w sieci to najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki w Polsce i na świecie, to jedyna branża, która nie odmienia słowa kryzys przez żaden z przypadków.
Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci jeśli miałeś lub miałaś wątpliwości co do startu w e-biznes. Kończąc życzę powodzenia w przedsięwzięciu.

 


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij