1
głosów
- +

Zarządzanie czasem - od czego zacząć ?

Autor:

Aktualizacja: 02.01.2010


Kategoria: Rozwój Osobisty / Zarządzanie Czasem


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1897 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Każdy człowiek w pewnym zakresie zarządza swoim czasem i efektywnością wykonywanych działań. Nie można powiedzieć, że człowiek nie zarządza czasem. Po prostu niektórzy robią to bardziej efektywnie.


Korzyści płynących ze zwiększenia umiejętności zarządzania sobą w czasie jest wiele.

więcej czasu dla siebie
możliwość wykonania większej ilości działań
lepsze efekty wykonywanych działań
zadowolenie z siebie
budowanie zaufania
harmonia i skuteczna organizacja przestrzeni życiowej
poznanie swoich mocnych i słabych stron
i wiele innych

Na samym początku możemy poprawić umiejętność zarządzania sobą w czasie poprzez np. wypisanie celów. To bardzo prosta technika, dzięki której masz jasno określone cele, do których dążysz.

Kolejną sprawą jest monitorowanie postępów. Możesz wypisać to, co chcesz zrobić, a następnie odznaczać lub skreślać rzeczy, które już wykonałeś.

Pamiętaj, aby zawsze zaczynać pracę od rzeczy najważniejszych. Jeśli zaczynasz działanie od rzeczy nie mających większego znaczenia dla osiągnięcia Twoich celów, powinieneś zostawić je na sam koniec. Powinieneś określić sobie, co możesz zrobić już teraz, aby maksymalnie przybliżyć się do osiągnięcia swojego celu. Tym sposobem, bardzo szybko i z minimalnym wysiłkiem będziesz spełniać swoje marzenia.

Postaraj się, aby podczas wykonywania tego, co masz do zrobienia, zapewnić sobie spokój. Wyłącz telefon, komunikatory i program pocztowy. Jeżeli wpadniesz w rytm pracy, będzie Ci łatwiej ją zakończyć. Zawsze gdy ktoś nam przeszkadza, jesteśmy wybici z rytmu, a powrócenie do niego zabiera dodatkową energię - bez sensu jest tracenie energii na rzeczy mało ważne.

Więcej ciekawych porad dotyczących zarządzania sobą w czasie, znajdziesz na:
http://www.produktywnie.pl

 


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij