2
głosów
- +

Lojalność wobec marki

Autor:

Aktualizacja: 31.12.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Obsługa Klienta


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 4468 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Lojalność wobec marki. Jak ją zdefiniować ? Czym jest ? Jakie warunki muszą być spełnione by pewne zachowania konsumenckie określać lojalnością wobec marki ?


Przywiązanie do marki na pierwszy rzut oka wydaje się czymś prostym. A jednak zarówno, gdy chodzi o rozumienie tego zjawiska, jak i pomiar pojawiają się różne komplikacje. Niektórzy autorzy twierdzą, że przywiązanie do marki występuje tylko wtedy, gdy oprócz zachowania, czyli gotowości do ponawiania zakupów produktów danej marki występuje pozytywna postawa.Konsument, który powtarza zakupy produktów danej marki ( np., dlatego, że inna marka jest dla niego akurat jakichś względów niedostępna), ale nie przejawia pozytywnej postawy wobec tej marki, łatwo może zmienić swoje zachowanie, gdy występują odpowiednie okoliczności. Takie powtarzalne zachowanie, któremu nie towarzyszy pozytywna postawa, nazywają „rzekomym” przywiązaniem albo inercją. Inne badania wskazują na fakt, że zachowanie i postawa nierzadko bywają rozdzielone i że pozytywna postawa nie jest warunkiem lojalnego kupowania. Ludzie mogą lubić markę, a mimo to nie kupować produktów tej marki, czy to z powodu braku środków finansowych ( produkt jest za drogi), czy z powodu braku okazji ( produkt jest niedostępny). Konsumenci mogą systematycznie kupować produkty danej marki bez żadnego pozytywnego stosunku wobec niej, np., dlaczego kupujący cukier mieliby od razu przejawiać pozytywny stosunek do tego produktu? Także należy pamiętać, że stosunek do marki nie musi być przyczyna, ale skutkiem zakupów produktów danej marki. Mogliśmy z jakichś przypadkowych powodów zacząć kupować produkt danej marki i z czasem wytworzył się u nas pozytywny stosunek do tej marki. Wszystko to sprawia, że powinniśmy odróżniać pozytywną postawę wobec marki oraz powtarzalne ( lojalne) kupowanie produktów danego producenta.


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij