Kolory silnie oddziałują na naszą podświadomość i nasze emocje . Aby Ci to naocznie uświadomić, proponuje na sam początek obejrzeć jakiś wojenny film, zdjęcia (z II wojny światowej, z obozów koncentracyjnych) w czerni i bieli. A następnie wyobrazić sobie, że to co tam się działo było prawdziwe i było w kolorach.

Data dodania: 2009-12-15

Wyświetleń: 2690

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kolory silnie oddziałują na naszą podświadomość i nasze emocje . Aby Ci to naocznie uświadomić, proponuje na sam początek obejrzeć jakiś wojenny film, zdjęcia (z II wojny światowej, z obozów koncentracyjnych) w czerni i bieli. A następnie wyobrazić sobie, że to co tam się działo było prawdziwe i było w kolorach.

Nawiązując jeszcze do tematyki słabiej działających na nasze emocje czarno białych filmowych obrazów, muszę wspomnieć o jednym z nich. Doskonałą grę kolorystyką na naszych emocjach zastosował tu Steven Spielberg w obrazie Lista Schindlera - kto oglądał wie o co chodzi, kto nie widział najwyższy czas zobaczyć. Połączył w mistrzowski sposób bardzo silnie emocjonalnie działające sceny, zachowania ludzkie z równie silnie oddziałującym na nasze emocje obrazem niewinnego dziecka w kolorze czerwonym. Dzięki czemu jeszcze bardziej spotęgował nasze emocjonalne odczucia (to samo dziecko w innym kolorze mogłoby mieć zupełne inne znaczenie).

No dobra to tyle wspomnień wróćmy do teraźniejszych wojen cenowych i marketingowych (z dwojga złego wole te).

W reklamach często spotkamy się z kolorem żółtym i czerwonym. Oba silnie działają na nasze emocje - o czym dowiesz sia analizując znaczenie poszczególnych kolorów. Żółty silnie przyciąga naszą uwagę i o ile nie jest na białym tle (gdzie się rozmywa), jest mocno zauważalny, ale należy też z nim ostrożnie postępować, w bliskim kontakcie może rozmywać uwagę. Warto zauważyć, że chyba najbardziej czytelnym tekstem dla naszych oczu jest żółty tekst na czarnym tle. Czerwony zaś kolor podobnie jak żółty przyciąga naszą uwagę, na dodatek jest on silnie nacechowany emocjonalnie (miłość, krew, uczucia itd. ) I bardziej czytelny od czarnego na białym tle. Nie bez przyczyny, promocje, przeceny itd (rzeczy, które mają działać na emocje) są właśnie nim oznaczone. Praktycznie rzecz biorąc żadna czerwona wzmianka nie umknie naszej uwadze (o ile nie będzie przesycenia) - stąd choćby nauczyciele lubią używać czerwonego koloru, do kreślenia po wypracowaniach uczniów. Czerwonego używa się też w księgowości, do zwracania uwagi na błędy (storno czerwone).

Licencja: Creative Commons
2 Ocena