0
głosów
- +

Pozycjonowanie absurdalnych słów kluczowych

Autor:

Aktualizacja: 04.12.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Pozycjonowanie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1637 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Współpraca firmy pozycjonującej i właściciela strony www ma zawsze kilka punktów newralgicznych, gdzie zdania obu stron są mocno rozbieżne. W zasadzie pierwszym takim elementem pozycjonowania jest wybór słów kluczowych.


Właściciel strony wybierając słowa kluczowe kieruje się zasadą:

Chcę być wysoko w wynikach wyszukiwania (najlepiej pierwszy) na jak najwięcej słów kluczowych związanych w jakikolwiek sposób z moją stroną (najlepiej wszystkie).

Stanowisko firmy pozycjonującej:

Wybrać jak najwięcej, jak najprostszych do pozycjonowania słówek kluczowych (najlepiej dużo podobnych do siebie), czyli wybieramy takie frazy kluczowe na których zarobimy, ale się nie „orobimy”.


Oba te stanowiska są oczywiście przerysowane, ale w mniejszym lub większym stopniu tak właśnie wygląda myślenie oby stron uczestniczących w pozycjonowaniu i jest to całkowicie normalne i zdrowe.

Jest normalne dopóki, któraś ze stron nie popadnie w skrajność. Właściciel strony płaci, więc i dyktuje warunki. W rzeczywistości negocjacje związane z wyborem słów kluczowych polegają na tym, że klient zgłasza listę słówek kluczowych, na które chce być pozycjonowany, natomiast firma pozycjonująca stara się złagodzić „agresywność” klienta i dobrać słówka bardziej „realne” do wypozycjonowania w miarę krótkim czasie.

Dwie najbardziej absurdalne grupy słów kluczowych wybieranych do pozycjonowania przez właścicieli stron to:

· nazwy produktów, usług i nazw zastrzeżonych przez konkurencję

· pozycjonowanie fraz mgliście związanych ze stroną

· słowa kluczowe ciężkiego kalibru wybierane przez właścicieli niewielkich nowych stron

 

Pierwsza z tych dwóch słów kluczowych wybieranych do pozycjonowania jest sprzeczna z obowiązującym w Polsce prawem. Pozycjonowanie na te frazy strony, która nie ma prawa do posługiwania się nimi jest nielegalne.

Druga grupa słów kluczowych  to frazy wybierane na podstawie tak zwanego „widzimisię” właściciela strony, który chciałby aby jego strona była widoczna w wynikach wyszukiwania danych fraz, choć często nie pozwala użyć danej frazy kluczowej w propozycjach optymalizacji strony.

Trzecia przypadek słów kluczowych ma miejsce kiedy właściciel niewielkiej strony oczekuje od firmy pozycjonującej umieszczenia jego strony w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania na kilka fraz ciężkiego kalibru (np. budownictwo, materiały budowlane, budowa domu)  w sytuacji kiedy jego strona jest wizytówką małej firmy produkującej gwoździe.

 
Opisane wyżej sytuacje są dość zabawne, ale w branży pozycjonowania są codziennością.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij