Jak często zdarza się, że wchodzimy na strony www i na pierwszy rzut oka nie wiemy, jaką branżę prezentują. Jest to bardzo mylące i wpływa nie niekorzyść firmy, ponieważ wygląd powinien być zawsze dopasowany do branży, w której firma funkcjonuje. To kwestia niezmiernie ważna, o której często wszyscy zapominają.

Data dodania: 2009-12-03

Wyświetleń: 3258

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 6

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

6 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czasem to wykonawca nie ma tutaj nic do powiedzenia, w momencie kiedy klient dyktuje warunki. A serwis internetowy powinien być zgodny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa oraz zasadami skutecznej przentacji. Spójność to warunek konieczny, aby zwiększyła się rozpoznawalność firmy, a projektowanie stron internetowych nie zakończyło się niepowodzeniem.

Budując firmową stronę internetową należy pamiętać, że pomiędzy wszystkimi jej elementami powinna zachodzić korelacja. Ułatwi to klientom powiązanie strony z firmą, a firmie pozwoli na jasną prezentację charakteru branży. Elementy wizualne muszą tworzyć z całością jednolite narzędzie i mocny fundament, dlatego projektowanie stron internetowych traktuje się jako najważniejszy etap w procesie jakim jest tworzenie stron internetowych.

Związek między wyglądem strony, a treścią powinien być widoczny i dobrze rozgraniczony. Ważne jest pierwsze wrażenie i efekt jaki zostanie wywarty. Musi on pozostać w pamięci użytkowników jak najdłużej. Na pierwszy rzut oka, odwiedzający stronę powinien rozpoznać, czym zajmuje się firma i do jakiej branży należy. Podobnie jest z materiałami, jakie klient znajdzie na stronie głównej. Decydując się na projektowanie stron internetowych trzeba zadbać o to, aby informacje były przede wszystkim użyteczne dla odbiorców oraz pamiętać o roli, jaką strona będzie pełnić.

Należy unikać nagromadzenia niepotrzebnych elementów graficznych, gdyż podstawą jest wygląd firmowej witryny. Układ stron powinien być intuicyjny nawet dla początkujących użytkowników. Wszystko co znajdzie się na stronie musi coś wnosić, nie mogą to być przypadkowe treści, które nikomu i do niczego się nie przydadzą. Wszystko powinno być przydatne, a przy tym nie można zapominać o efekcie wizualnym. Przerost formy nad treścią też może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy w oczach odbiorców. Przykładowo projektowanie stron internetowych z wykorzystaniem technologii flash przyniesie ciekawy efekt wizualny, aczkolwiek czas oczekiwania na wgranie serwisu będzie dosyć długi, nawigacja nie skompilowana z przeglądarką, a dotarcie do treści podstron niełatwe.

W wielu branżach atrakcyjność strony www jest bardzo ważna, dlatego w nich zastosowanie zaskakujących fajerwerków graficznych jest usprawiedliwione. W innych bardziej liczy się treść, dlatego nie ma co szaleć z oryginalną grafiką. Wystarczy jeden charakterystyczny motyw, który będzie stanowił uzupełnienie treści oraz wzbogaci serwis, ale jednocześnie nie zaburzy jego czytelności. Aspekt wizualny jest istotny, ale należy pamiętać w głównej mierze o użyteczności strony i o odbiorcach. Witryna powinna być dostosowana właśnie do ich potrzeb.

Stworzenie firmowej strony internetowej wydaje się być proste, ale należy wcześniej dokładnie przemyśleć jej budowę, funkcjonalność i wygląd. Wszystko warto zrobić z punktu widzenia klienta, gdyż cechy te znacząco wpłyną na odbiór i prezentację ofert firmy w internecie. Należy zawsze pamiętać, niezależnie od branży, czy zastosowanych środków wyrazu artystycznego, że strony internetowe pełnią nade wszystko rolę usługową i muszą być wygodnym narzędziem dla końcowego użytkownika.

Licencja: Creative Commons
6 Ocena