Po co się zakłada firmę? Po to, żeby zarabiać pieniądze – w sposób ciągły, coraz  większe przy coraz mniejszym Twoim wysiłku. Własna firma nakłada na Ciebie obowiązek  zarabiania pieniędzy -  jeśli jeszcze nie traktujesz tego jak obowiązek, lepiej zacznij!

Data dodania: 2009-12-03

Wyświetleń: 2563

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

 

Dlaczego?

Bo bez takiego podejścia łatwo jest skupić się na samej przyjemności prowadzenia firmy (jak Marta, którą bawią ciągłe przygotowania i czeka, aż wszystko: strona internetowa, ulotki i wizytówki będą zapięte na ostatni guzik – zwleka z działaniem już 2 miesiąc. Podoba jej się, że jest sama sobie szefem… ale chyba trochę przesadza z atrybutami władzy?)

Albo

Łatwo skupić się na pracy, która zysków nie przynosi, ale jest fajna albo nie wymaga wysiłku. To działania pozorne. (Kacper ma świetny portal, który miał sprzedawać miejsce na reklamy. Ale portal sam nie sprzedaje reklam, a Kacper czeka, aż klienci do niego sami przyjdą i dlatego ogłasza się na innych portalach, wymienia się linkami. Pieniędzy nie ma już 3 tygodnie).

Teraz łatwo założyć własną firmę z pieniądze Unii. I bardzo dobrze, że jest taka szansa, jednak czy Ty chcesz założyć i rozwinąć firmę, czy tylko „spróbować”, bo może wyjdzie?

Niestety większości nie wychodzi próbowanie i po roku, mimo optymistycznych perspektyw biznesplanu, firma się zamyka.

Jeśli PRÓBUJESZ, nie działasz ze 100% zaangażowaniem.

W takim razie jak się zaangażować, jak osiągnąć zyski?

Należy ZAŁOŻYC SOBIE, jakie zyski będziesz mieć w ciągu roku, miesiąca, tygodnia i dnia. I nie odstąpić od nich, choćby się paliło i waliło. Choćbyś skręcał się wewnętrznie, nie chciało Ci się nic robić i właściwe działanie budziło lęk.

Będzie Ci ciężko przekroczyć bariery wygodnictwa i opuścić strefę komfortu, w której jest tak miło i przyjemnie. Ale nie zmarnuj tej szansy - ucz się. Do opanowania jest:

Sprzedaż – im więcej, tym lepiej. Twoja firma żyje dzięki temu, co i ile sprzedaje.

Marketing – bo wspiera sprzedaż

Zarządzanie swoim czasem i zarządzania innymi– nie zdążysz sama zrobić wszystkiego

Komunikacja z innymi – bo mowa może być źródłem nieporozumień

Komunikacja z samym sobą – żebyś wiedział, czego Ty chcesz.

Powodzenia i napisz, jak panujesz nad sytuacją. Co jest łatwe, a co trudne?

 

Licencja: Creative Commons