0
głosów
- +

Jak przygotować skuteczne gadżety reklamowe

Autor:

Aktualizacja: 14.09.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2442 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Konkurencja na rynku w dzisiejszych czasach to bardzo twardy orzech do zgryzienia. W prawie każdej branży funkcjonuje wiele firm. Wybicie się ponad nie bywa bardzo ciężkie. Do głównych narzędzi konkurowania należą cena, sposób dystrybucji, sam produkt a także jego odpowiednia jego promocja.


Konkurencja na rynku w dzisiejszych czasach to bardzo twardy orzech do zgryzienia. W prawie każdej branży funkcjonuje wiele firm. Wybicie się ponad nie bywa bardzo ciężkie. Do głównych narzędzi konkurowania należą cena, sposób dystrybucji, sam produkt a także jego odpowiednia jego promocja. O ile przy pomocy pierwszych trzech elementów konkurowanie jest coraz trudniejsze i powoli wyczerpują się pomysły działania promocyjne w dalszym ciągu pozwalają na dużą twórczość. Wszystkie techniki promocyjne polegają na przyciągnięciu uwagi, a także wzbudzeniu pewnego zainteresowania klienta.

Jedną z najczęściej stosowanych technik promocyjnych są gadżety reklamowe. Poza przyciąganiem uwagi i wzbudzaniem zainteresowania mają one dwa dodatkowe zadania, które są uzależnione od samego gadżetu. Jeżeli jest on dodawany do konkretnego produktu jego zadanie sprowadza się do wzbudzenia chęci ich posiadania a co za tym idzie do kupienia produktu do którego są one dodane. Gadżety reklamowe rozdawane za darmo i będące elementem większej kampanii promocyjnej mają za zadanie stworzenie świadomości marki, a także zbudowanie o niej opinii. Nie zależnie jednak od ich rodzaju bardzo istotną rolę odgrywa ich szczegółowe przygotowanie.

Przygotowanie gadżetów reklamowych

Pierwsza decyzją dotyczącą działań promocyjnych jest wybór odpowiedniego gadżetu. Wybór ten należy dostosować przede wszystkim do rodzaju promowanego, produktu lub usługi oraz okazji z jakiej jest on promowany, a także samego ich odbiorcę. Wiele firm popełnia podstawowy błąd wybierając te gadżety, które nie będą miały dla klienta żadnej wartości. Powinny być one ścisły sposób związane z produktem, usługą, lub znakiem towarowym firmy a także wartościami wyznawanymi przez nią. Przykładowo dla browaru stawiającego na swoją długoletnią tradycję idealnym gadżetem dodawanym do piwa będzie kufel w starym stylu. Dodatkiem do wysokogatunkowej herbaty może być zaparzaczka.


Wybrawszy rodzaj produktu należy zastanowić się nad tym jego wyglądem. Ważne są przede wszystkim wszystkie te elementy, które stanowią część znaku towarowego, a więc kolory, kształty, logo, charakterystyczne czcionki i inne symbole. W ten sposób kupowane przez klientów produkty będą kojarzone z konkretną marką. Konieczne jest podjęcie decyzji o wielkości i intensywności wymienionych elementów, a także ich wykorzystaniu na gadżecie promocyjnym. Tej kwestii nie wolno zaniedbywać jednak nie należy również przesadzać. Jeżeli przygotowanie produktów promocyjnych jest zlecane zewnętrznemu wykonawcy na tym etapie powinny zostać przygotowane prototypy. Od ich weryfikacji lub odrzucenia uzależnione będą dalsze decyzje.

Jeżeli gadżety zostaną zatwierdzone należy przejść do opracowania zasad ich dystrybucji. Chodzi tu przede wszystkim o liczbę produktów, do których zostaną one dodane. Innymi zasadami dystrybucji może być przykładowo ilość produktu właściwego jaką trzeba nabyć aby otrzymać gadżet, rodzaj produktów, do których będą one dodane, czas promocji, a w przypadku ich bezpłatnego rozdawania również miejsce i czas dystrybucji. Przykładowo gadżety promocyjne rozdawane na imprezach targowo - wystawienniczych mogą się różnić od tych dołączanych do produktów, lub wręczanych klientom bezpośrednio. Specjalne limitowane pod względem ilości i miejsca ich dostępu mogą być równi gadżety reklamowe opracowywane z okazji festiwali muzycznych, imprez plenerowych, eventów oraz różnego rodzaju imprez i zawodów sportowych.

Ilość wyprodukowanych gadżetów również ma istotne znaczenie. Zarówno przygotowanie zbyt dużej jak również zbyt małej ich ilości może mieć negatywny efekt. Mała liczba produktów promocyjnych może wpłynąć na niezadowolenie osób, które chciały dokonać zakupu oraz na negatywne opinie o producencie. Zbyt duża ilość to przede wszystkim marnotrawstwo zasobów finansowych.

Od dokładności z jaką zostaną przygotowane gadżety zależy ich efekt. Chybione pomysły mogą mieć nie tylko niewielki wpływ na sprzedaż produktów, ale również w negatywny sposób odbić się na wizerunku firmy. Decydując się więc na działanie tego typu warto wszystko opracować w najmniejszych szczegółach.

Lista Tagów: reklama, marketing

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij