Copywriting to nie tylko tekst. Copywriter musi pamiętać także o dobrych zdjęciach w reklamie/ofercie. Badania wskazują, że zdjęcia ludzi, dzieci i zwierząt najskuteczniej przyciągają wzrok, a jedno większe zdjęcie bardziej przyciągnie uwagę niż kilka mniejszych.
Zdjęcia dzieci przyciągają szczególnie uwagę kobiet. A kto patrzy na kobiety w reklamach? Wbrew pozorom – inne kobiety, tak jak na mężczyzn patrzą inni mężczyźni (co np. wykorzystuje miesięcznik Men’s Health i inne o podobnej tematyce).
Insytut Gallupa po przeanalizowaniu danych zebranych na podstawie ok. 30 tys. ankiet stwierdził, że ludzie najchętniej oglądają:
1. zdjęcia z dziećmi,
2. zdjecią z grupą dorosłych,
3. zdjęcia związane ze sportem,
4. zdjęcia, na których znajdują się zwierzęta,
5. krajobrazy
Zwykle najlepsze są zdjęcia, na których wykonywana jest konkretna czynność i na których coś się dzieje. Zdjęcia nieruchome odbierane są zazwyczaj jako nieciekawe.
Jeśli twój copywriter zamierza wykorzystać zdjęcie przedstawiające produkt, to dobrze będzie jeśli pokaże na tym zdjęciu kogoś, kto używa tego produktu.
Zdjęcie, na którym znajduje się osoba, która używa odkurzacza jest ciekawsze niż zdjęcie, na którym jest sam odkurzacz.
Inaczej będą wyglądały koszula, garnitur albo krawat, jeśli zobaczymy je na kimś, kto nie tylko się uśmiecha, ale także wygląda na kogoś inteligentnego, przystojnego i odnoszącego sukcesy.
Dotyczy to najróżniejszych produktów - dywanów, odkurzaczy, przenośnych odtwarzaczy i margaryny, a więc wszystkiego, co może opisać copywriting.
Zdjęcie ma przede wszystkim przyciągać uwagę, więc niech będzie jak najbliżej nagłówka i początku oferty.
Podstarzały sprzedawca majtek, przedsiębiorca Edmund Łach z Łodzi, właściciel sklepu internetowego i hurtowni odzieżowej, nie mógł się pogodzić ze stale pogorszającą się sprzedażą. Oprócz malejących zysków, do jego niedoli dołożyły się rosnące koszty i niezadowolona z całej sytuacji żona. - Proszę pana - mówił - jak dzisiaj sprzedać gacie bez ładnej d... , pupy. I tak się zrodził najbardziej szalony pomysł w całej jego karierze.