Wbrew temu, co może sugerować tytuł, nie chcę nikogo namawiać do wyrabiania nadgodzin w domu. Chcę natomiast zwrócić uwagę, na coraz łatwiej dostępne możliwości realizacji telepracy (pracy zdalnej) przez polskie firmy dowolnej wielkości. 

Data dodania: 2009-08-25

Wyświetleń: 2117

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Obecnie taka inwestycja nie jest, ani trudna, ani droga w realizacji, zwłaszcza na małą skalę. Natomiast korzyści i oszczędności z niej płynące mogą być znaczące. Według raportu stworzonego przez BMAC, najczęściej stosowany jest podział tygodnia pracy, na 4 dni w biurze oraz 1 dzień pracy zdalnej. Poza zaletami takiego rozwiązania dla pracowników, (o których więcej, również w polskim raporciena ten temat) firma może oczekiwać:

* realnych oszczędności związanych ze zmniejszeniem kosztów zapotrzebowania na przestrzeń biurową, wykorzystanie mediów itp.

* zwiększania satysfakcji i wydajności pracowników, dzięki możliwości pracy niekoniecznie w typowych godzinach (co na pewno docenią osoby zajmujące się pracą kreatywną)

* możliwości efektywniejszej pracy, w przypadku przebywania poza biurem, dzięki dostępowi do sieci firmowej w taki sam sposób, jakby pracownik był do niej fizycznie podłączony

* dodatkowej możliwość zatrudnienia specjalistów z innych regionów bądź krajów którzy w normalnych warunkach byliby niedostępni

* wreszcie okazji do rozpowszechnienia szkoleń w formie e-learningu jako kolejnego sposobu zwiększania wiedzy pracowników a tym samym konkurencyjnej przewagi firmy

Biorąc pod uwagę wymienione korzyści, coraz bardziej powszechny szerokopasmowy dostęp do internetu (najnowsze doniesienia) oraz niższe ceny laptopów i netbooków, będziemy mieć w Polsce coraz więcej telepracowników. Co również znajduje potwierdzone w raporcie.

Oczywiście każdy kij ma dwa końce i osoby pracujące zdalnie, powinny być silnie zmotywowane do pracy oraz umieć zbalansować pracę i życie prywatne. Nie ma się również, czym przejmować w kwestii zarządzania tak rozproszonym personelem. O ile, nie da się w takim przypadku dosłownie zrealizować tzw. dynamicznego zarządzania personelem to jednak dobry menadżer, będzie dysponować szeroką gamą środków komunikacji z takimi pracownikami. Od poczty elektronicznej przez komunikatory i rozmowy głosowe do wideokonferencji, co pozwoli na stały kontakt z zespołem i trzymanie ręki na pulsie.

Co więcej, większość firm i osób które zaczęły swoją przygodę z telepracą, utrzymuje a nawet zwiększa jej ilość, co świadczy o skuteczności tego rozwiązania. Więc, być może nadszedł już czas, w którym Twoja firma, powinna wprowadzić to rozwiązanie ?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena