Dostęp do panelu administracyjnego zarządzania domeną jak i do usług hostingowych z jednego miejsca jest wielkim ułatwieniem w pracy nad stroną www. Taką możliwość daje nam tylko wykupienie domeny oraz hostingu u jednego dostawcy.

Data dodania: 2009-08-17

Wyświetleń: 2663

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jako przyszły właściciel witryny internetowej, mamy już za sobą wybór nazwy domeny oraz jej zarejestrowanie w serwisie oferującym takie usługi. Następnym krokiem powinno być jej przypisanie do konta www czyli zasobów, które w przyszłości będą tworzyły nasz serwis. Miejscem w którym umieszczamy te zasoby, najlepeij jeżeli jest to serwer należący do serwisu na którym rejestrowaliśmy naszą domenę.  Jest to duże ułatwienie dla nas, gdyż mamy w jednym miejscu zintegrowaną domenę, skrzynkę pocztową oraz konto www. Jest to właśnie hosting czyli udostępnianie danemu użytkownikowi pewnych zasobów wirtualnego serwera. Sprowadza się to zazwyczaj do zapewnienia miejsca na dysku, ale czasami są również usługi dodatkowe takie jak obsługa baz danych.

Następnym krokiem będzie podjęcie decyzji o tym czy będziemy korzystać z usług darmowego czy płatnego hostingu. Jeśli dopiero startujesz ze swoim przedsięwzięciem  z pewnością będziesz myślał o wersji darmowej. Jednak pomimo zalety jaką jest brak jakichkolwiek opłat ma ona sporo wad, które mogą stać się kosztowniejsze niż opłacenie płatnego hostingu. Mowa tu o uboższym wachlarzu usług dodatkowych bądź ich całkowitym braku, ale przede wszystkim o braku wsparcia technicznego czyli w przypadku jakichkolwiek problemów musisz liczyć sam na siebie. Należy również wspomnieć, że w zamian za darmowy hosting firma taka może sobie zastrzec prawo do wyświetlanie na twojej witrynie reklam. Natomiast jeśli nadwyrężysz odrobinę swój budżet i zdecydujesz się na płatnego dostawcę hostingu masz gwarancję na kontakt i szybkie usuwanie wszelkich usterek.

Możesz się również zastanowić czy wybrać hostingodawcę polskiego czy zagranicznego. Twoja decyzja powinna być zależna od tego z jakiego kraju będzie odbiorca twojej witryny, bo jeśli na przykład z Niemiec to lepiej wybrać niemiecką firmę wówczas strona będzie się szybciej ładować.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena