0
głosów
- +

Kto odnosi sukcesy w pracy?

Autor:

Aktualizacja: 16.05.2007


Kategoria: Praca / Podnoszenie kwalifikacji


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5137 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jeżeli myślisz, że sukcesy odnoszą Ci, co najciężej pracują to się mylisz. W jakimś mądrym badaniu w USA wzięli się za analizę menedżerów. Z obserwacji wszelakich, podzielili tabuny kierowników na 3 grupy: menedżerowie przeciętni, efektywni i odnoszący sukcesy.


No i przyjrzeli się nasi amerykańscy badacze, co taki uśredniony, typowy menedżer z każdej tych grup robi z czasem. I jak myślisz co robią Ci odnoszący sukcesy?

Typy menedżerów

Badanie było robione paręnaście lat temu w Stanach, ale i tak wydaje się odpowiednie do naszej sytuacji. Wydzielone grupy to:

Przeciętni menedżerowie – czyli tacy ani dobrzy ani źli choć niekoniecznie nijacy. Zarządzają średnio, mają przeciętne rezultaty. Generalnie możliwe że się starają, ale im nie wychodzi. Oczywiście, nie chcesz być w tej grupie.

Menedżerowie efektywni – ich zespoły realizują z nawiązką to, co mają zrobić. Efektywność, w tej grupie, konkretnie odnosi się do efektów pracy ich załogi. W zarządzanych przez nich zespołach panuje dobra atmosfera a ludzie są zmotywowani i sfocusowani na rezultatach. O takich menedżerach marzy każda organizacja. Menedżerowie tacy niekoniecznie są jednak awansowani.

Menedżerowie odnoszący sukcesy – to ludzie, którzy w organizacji dosyć szybko przesuwają się w górę. Wiedzą jak kierować swoją karierą i zespołem tak by zostać dostrzeżonym przy podwyżkach i awansach– nie tylko dla siebie, ale i dla zespołu. Nie mówię tu o idących po trupach egoistach. To menedżerowie, których inni chcą promować i nagradzać.


Co robi menedżer

W badaniu wydzielono kilka grup aktywności które zajmowały naszych delikwentów. Są to typowe działania które podejmuje kierownik więc nie powinny Cię zadziwić:

Tradycyjne zarządzanie – czyli esencja: wyznaczanie celów, planowanie, podejmowanie decyzji i kontrolowanie.


Komunikowanie się – chodzi konkretniej o oficjalną, formalną komunikację: raporty, mema, procedury, komunikaty, formalne maile, meetingi itd

Zarządzanie zasobami ludzkimi – motywowanie, coaching, dbanie o rozwój pracowników

Networking – to nieformalna, szybka komunikacja, kontakty z klientami wewnętrznymi (przede wszystkim wewnętrznymi) oraz z dostawcami; oraz autoprezencja i robienie Pi-aRu.


Wynik

czytelniejsza tabelka z wynikami zamieszczona jest tutaj: kto odnosi sukcesy w pracy

* przeciętni menedżerowi
- tradycyjne zarządzanie: 32%
- komunikowanie się: 29%
- zarządzanie zasobami ludzkimi: 20%
- Networking: 19%

menedżerowie efektywni
- tradycyjne zarządzanie: 19%
- komunikowanie się: 44%
- zarządzanie zasobami ludzkimi: 26%
- Networking: 12%

menedżerowie odnoszący sukcesy
- tradycyjne zarządzanie: 13%
- komunikowanie się: 28%
- zarządzanie zasobami ludzkimi: 11%
- Networking: 48%


Co robić by odnosić sukcesy?

Jak widzisz na tych wynikach, o ile chcesz wskoczyć do 3ciej grupy, skup się na tworzeniu sieci - zarówno ze swoimi ludźmi (zespół) jak i ze swoimi klientami. Podobnie jak dostaje się pracę ‘po znajomości’, tak i w firmach bardziej ufamy ludziom, których znamy i lubimy. Takich się promuje i powierza kolejne odpowiedzialności. Człowiek jedynie kompetentny bez poparcia w sferze ‘znam i lubię’ może nigdy nie dostać szansy.


Czasy Stachanowców nie minęły, bo w erze zarządzania przez cele (MBO czy inne cuda motywacyjne) ciągle będziesz rozliczany i porównywany do benchmarków – no i Twoja premia/pensja czy być albo nie być zależy od tego czy wyskoczysz ponad 100%.

Jednak droga kariery nie zależy jedynie od tego co widać w miernikach i Twojej efektywności – bardzo duże znaczenie ma to jak wielu ludzi znasz, i kto jest po Twojej stronie.
No i czego zapomnieć nie możesz przede wszystkim po Twojej stronie powinni być Twoi podwładni.

Lista Tagów:

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij