Pozycjonowanie stron internetowych jest sztuką, która wymaga zarówno ogromnej wiedzy i doświadczenia ale również niezbędna jest ciągła aktualizacja tej wiedzy. Każdego roku a nawet kilka razy w roku algorytm wyszukiwarek się zmienia.

Data dodania: 2015-12-30

Wyświetleń: 822

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Zmieniają się kryteria wyszukiwania i często czynności, które przynosiły nam korzyści do tej pory, obecnie mogą nam tylko zaszkodzić. Niewątpliwie decydującym czynnikiem wpływającym na pozycje strony w wyszukiwarkach są linki, które do tej witryny prowadzą. Ich zdobywanie to najtrudniejszy i najbardziej niebezpieczny proces. To właśnie walka z stronami, które są tworzone tylko i wyłącznie w celach pozycjonowania jest głównym powodem ciągłych zmian algorytmu. Drugim czynnikiem zmian algorytmu jest sprawienie by to właśnie najbardziej wartościowe strony pojawiały się wysoko w wyszukiwarce a nie sztucznie wypozycjonowane.

Link, czyli aktywny odsyłacz przenoszący z jednej strony na drugą. Druga strona, czyli linkowana zdobywa pewne wartości dzięki temu odsyłaczowi, czasami są to wartości pozytywne, czasami negatywne. Czasami dzięki takiemu linkowi zdobywamy pozycje dla danej frazy, czasami link taki sprawia tylko, iż witryna www ma większy wskaźnik trust, czyli ma większe zaufanie w oczach wyszukiwarki.

Podziałów linków jest sporo, jednym z nich jest podział na linki:

  • nofollow
  • dofollow

Linki nofollow bardzo często występują w forach czy komentarzach. Są to linki, które posiadają atrybut rel="nofollow". Linki te bardzo często stosuje się w swoich stronach, aby wyszukiwarki nie obniżały wartości naszej witryny. Jeśli posiadamy np. forum to wiadomo, iż znajdzie się na nim bardzo duzo linków wychodzących, wyszukiwarki takiej sytuacji nie lubią i obniżają wartość takiej strony. Jeśli atrybut tych linków ustawimy na nofollow to wtedy możemy być spokojni, iż wyszukiwarka nas nie ukarze. Drugą rzeczą, którą należy wiedzieć o linkach nofollow jest fakt, iż nawet ogromna ich ilość nie wpłynie na wyniki wyszukiwania. Linki te służą tylko i wyłącznie do dywersyfikacji a także do zwiększenia zaufania linkowanej strony w oczach wyszukiwarek.

Linki dofollow są o wiele bardziej cenione przez pozycjonerów, linki te bezpośrednio wpływają na pozycje danej frazy. W linkach dofollow bardzo często dajemy anchor, który jest pozycjonowaną frazą. Taki link wpływa bezpośrednio na pozycje linkowanej frazy dla danej strony. Jeśli w kodzie linku nie umieścimy wskazania czy jest to link nofollow czy dofollow, wyszukiwarki automatycznie interpretują taki link jako dofollow.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena