Ślub to najpiękniejszy dzień dla każdej pary. Jednak by wszystko poszło zgodnie z myślą Państwa Młodych niezbędna jest przemyślana organizacja ślubu i przyjęcia weselnego. By to było możliwe należy dobrze rozplanować budżet.

Data dodania: 2015-10-04

Wyświetleń: 1161

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Budżet ślubny krok po kroku

Krok 1 – Wysokość budżetu

Na samym początku warto jest określić budżet, jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na wesele. Bardzo trudno jest określić jednoznaczną kwotę pieniędzy, jaką należy przeznaczyć na organizację ślubu. Koszty w zależności od regionu czy też miesiąca mogą być bardzo różne. Najlepiej jest przyjąć procentowy rozkład pieniędzy na wszystkie najważniejsze aspekty:

  • wesele – 48%,
  • stój panny młodej – 13%
  • strój pana młodego – 11%
  • muzyka - 9%
  • fotograf - 6%
  • obrączki – 5%
  • samochód - 3%
  • kwiaty – 3 %
  • zaproszenia - 2%

Oprócz ustalenia wstępnego budżetu, należy doliczyć do niego około 20% rezerwy na nieprzewidziane wydatki. Bardzo często Państwo młodzi o tym zapominają, przez co nie czerpią radości z organizacji ślubu.  

Krok 2 – Stwórz listę właściwą i zapasową

Posiadając wstępnie ustalone koszty warto przygotować dwie listy z konkretnymi adresami. Na pierwszej liście należy zamieścić usługi pierwszego wyboru natomiast na drugiej tańsze zamienniki. Taka zapasowa lista nie musi być wykorzystana, niemniej jednak daje zaplecze, w razie nieprzewidzianych sytuacji. Przydaje się również wtedy, gdy pojawi się konieczność nagłego uszczuplenia budżetu. Stworzenie list pozwala również lepiej unaocznić sobie rzeczy, które są już załatwione i te, którym należy poświęcić jeszcze czasu.

Krok 3 – Podziel koszty na stałe i zmienne

Znaczne ułatwienie organizacji wesela zapewnia podzielenie kosztów na stałe i zmienne. Jak wiadomo na odpowiedni przebieg organizowanego przyjęcia składa się szereg usług, na które jest naliczana największa marża. Są to koszty zmienne i zalicza się do nich opłaty za lokal, oprawę muzyczną, fotografa czy też wynajem auta. Zazwyczaj te koszty poprzedza wpłacenie zaliczki. Sumę właściwą płaci się po przyjęciu weselnym, a jej wysokość zależy od tego czy usługodawca wywiązał się z umowy.

Do kosztów stałych zalicza się takie koszty jak stroje dla państwa młodych, cena obroczek czy też kwiatów w hurtowni. Są to koszty, które z pewnością nie zmienią się.

Jeśli już w tym momencie czujecie, że organizacja wesela to trudne zadanie lub po prostu nie macie na to czasu, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Ustalenie budżetu jest podstawą, która bardzo pomaga w organizowaniu całej imprezy, dlatego warto skorzystać z rad doświadczonych specjalistów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena