Każdy kto miał okazję prowadzić działalność „stacjonarnie” wie, jak wiele rzeczy trzeba na co dzień załatwiać, o ilu rzeczach pamiętać i jak wiele energii i czasu to kosztuje. Dlatego też coraz więcej firm przenosi swoje usługi do internetu. 

Data dodania: 2015-06-03

Wyświetleń: 1105

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak ustawić system na autopilocie? – 7 kroków

Tu, w przeciwieństwie do działalności offline, wiele rzeczy można zautomatyzować. Jeżeli wiesz jak ustawić system na autopilocie, wszystko stanie się prostsze, zyskasz więcej czasu, a  prowadzenie działalności zacznie sprawiać przyjemność.

Aby zautomatyzować swój biznes, musisz dokładnie rozumieć na czym to polega. W dużym uproszczeniu chodzi o to, aby pozyskiwanie kontaktów oraz klientów, sprzedaż, obsługa, kontakt z klientami oraz leadami odbywały się automatycznie, przy jak najmniejszym Twoim udziale. Dobrze zaprojektowany system na autopilocie powinien działać nawet wtedy, kiedy Ty jesteś na drugim końcu świata, bez dostępu do komputera i internetu. Czy Twój biznes tak działa? Uwierz mi, to bardzo przyjemne uczucie 

 

Jak ustawić system na autopilocie?

Aby cały system działam na tzw.  autopilocie, musisz najpierw wszystko dobrze ustawić. Potem system będzie już działał dla Ciebie 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.

Abyś to dobrze zrozumiał, spójrz na poniższy rysunek:

  1. Umieść swój wabik. W pierwszej kolejności musisz umieścić swój wabik w internecie. Możesz go wstawić na swoją stronę internetową, bloga, na grupy społecznościowe lub fora. Im więcej osób zobaczy Twoją darmową próbkę, tym lepiej dla Ciebie.  Pamiętaj jednak, że nie każda osoba spędzająca czas w internecie jest zainteresowana Twoim produktem. Umieszczając go na forach oraz w grupach społecznościowych, musisz bardzo uważać abyś nie został posądzony o spamowanie.
  2. Ustaw reklamę. Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, korzystaj z płatnej reklamy. Najlepsze są reklamy typu direct response, czyli reklamy, których efekty możesz sprawdzić, policzyć. Do tego typu reklam należą reklamy na Facebooku oraz reklamy AdWords. Pozyskiwanie ruchu w ten sposób, zwróci Ci się z nawiązką. Oczywiście pod warunkiem, że reklama będzie dobrze stargetowana i ustawiona. Zachęcam Cię do przeczytania mojego DARMOWEGO poradnika, w którym wyjaśniam jakie są najważniejsze elementy każdej reklamy, oraz jak obniżając znacznie koszty, jednocześnie podnieść skuteczność.
  3.  Ustaw stronę squeeze page. Aby móc zbierać adresy mailowe, ustaw stronę squeeze page. Pamiętaj, aby testować różne strony lądowania i wybrać tą, która najlepiej konwertuje.
  4. Ustaw autoresponderAby wszystko dobrze działało, powinieneś ustawić kolejkę maili, najlepiej na 100 dni.
  5. Sprzedawaj. Sprzedaż powinna odbywać się automatycznie, bez angażowania w to Ciebie, czy Twoich pracowników. Jeżeli reklama i mailing będą dobrze przygotowane, powinny ściągać Ci klientów każdego dnia.
  6. Ustaw osobny mailing wyłącznie dla klientów. Jeżeli jakiś klient zakupi u Ciebie choć jeden produkt, jest spora szansa, że zostanie Twoim klientem po raz kolejny. Dlatego klienci powinni otrzymywać kolejne oferty, na droższe produkty.
  7. Ponowna sprzedaż. Wykorzystanie osobnej kolejki maili, tylko dla klientów, powinno skutkować ponowną sprzedażą.

Zauważ, że system ten zakłada ponowną sprzedaż. W dzisiejszych czasach, kiedy reklama jest już i tak bardzo droga, a ceny systematycznie rosną, bardzo często zdarza się, że pierwsza sprzedaż pozwala jedynie pokryć koszty zdobycia leada. Jeżeli chcesz zarabiać, po prostu musisz wykorzystywać zaawansowane narzędzia marketingowe. Dzięki nim możesz sprzedawać ponownie tym samym klientom, bez ponoszenia kolejny raz kosztów reklamy. System na autopilocie zakłada, że przez jakiś czas wysyłany jest wcześniej przygotowany mailing, który ma za zadanie odpowiednio zaprezentować produkt, a następnie skłonić do zakupu. Statystyki mówią, że 99% osób, które po raz pierwszy wejdą na Twoją stronę, niczego nie kupią. Jednak przy stałym kontakcie z leadmi i kierowaniu im odpowiednio zaprojektowanych ofert, w przeciągu roku możesz aż 80% z nich zamienić w swoich klientów.

Jak ustawić system na autopilocie aby  działał niezawodnie?  Przede wszystkim musisz ustawić wszystko według powyższego schematu. Pominięcie jakiegokolwiek kroku spowoduje, że system nie zadziała. Autoresponder nie ma sensu, jeśli wcześniej nie będziesz miał na liście zapisanych czytelników. To z kolei nie stanie się bez strony squeeze page. Jeśli zaś nie ustawisz reklamy i nie skierujesz z niej ruchu na stronę docelową, nie będziesz miał zapisu na listę.

Stworzenie dobrze prosperującego systemu, z pewnością zajmie Tobie trochę czasu. Nie ma co się łudzić, że zaprojektujesz wszystko w godzinę. Z drugiej jednak strony, jeżeli wiesz jak ustawić system na autopilocie i przyłożysz się do tego, w bardzo krótkim czasie zauważysz olbrzymią zmianę.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena