Neuromarketing staje się coraz bardziej pożądanym narzędziem sprzedaży w branży bankowej, modowej i przede wszystkim telekomunikacyjnej. Co to jest w ogóle nauromarketing i czym różni się od NLP?

Data dodania: 2014-10-21

Wyświetleń: 2165

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Neromarketing to wkorzystanie wiedzy na temat zachowania człowieka i związanymi z danym zachowaniem bodźcami marketingowymi posługując się standardowymi badaniami marketingowymi i wiedzą neuronaukową do wspierania sprzedaży. Neuromarketing analizuje w jaki sposób człowiek kształtuje swoje decyzje odnośnie do wyboru produktów i dostosowuje odpowiednie działania, wykorzystując podświadomą decyzyjność jednostki podczas zakupów. Ekonomia posługuje się standardami, które wymagają szczegółowego przeanalizowania, bowiem zachowania ludzkie zależą głównie od sytuacji w której się znajduje. Pieniądze to dla mózgu nic innego niż inne formy nagrody typu jedzenie. System decyzyjności jest zawiły, zależy od wielu czynników, bardzo często odbywających się poza naszą świadomościa.

Jak działa neuromarketing?

Badania w sferze neuromarketingu nadal trwają. Obecnie nie ma teorii uwzględniających dokładność wpływu podprogowego przekazu na decyzyjność, ponieważ trudno jest określić schemat współzależności pomiędzy działaniem mózgu a zachowaniem ludzi. Akt zakupu dokonywany przez jednostkę jest na tyle złożony, że prawdopodobnie nie istnieje żadna indywidualna strefa mózgu odpowiedzialna za specyfikację decyzyjną. Naukowcom udało się natomiast określić które części mózgu odpowiedzialne są za emocje, podejmowanie decyzji i dokonywanie wyboru. Dlatego właśnie każdy przypadek skutecznego zastosowania neuroprzekazu podprogowego powinien być rozpatrywany indywidualnie. Jest to zła wiadomość dla przedsiębiorców, ponieważ takie skomplikowane badania generują wysokie koszty.

Czym różni się neuromarketing od klasycznych badań marketingowych?

Zadaniem neuromarketingu jest zwiększenie sprzedaży przez wywieranie wpływu na podświadomą decyzyjność jednostki. W przeciwieństwie do klasycznych badań marketingowych, neuromarketing pozwala wykluczyć z procesu badawczego wszystkich czynników nieracjonalnych i postawić największy nacisk na poziom naukowy. Podstawowym celem jest odkrycie zasad jak oddziałują procesy mózgowe w odniesieniu do decyzji na zakup danego produktu.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena