Znalezienie dobrego pracownika to podstawowy element w grze biznesowej na współczesnym rynku, który może pomóc naszej firmie w dalszych działaniach, dlatego ważne jest, aby kierować się odpowiednimi kryteriami w procesie jego wyboru.

Data dodania: 2013-03-15

Wyświetleń: 1561

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Właściwa ocena kompetencji pracownika

Każdy rynek rządzi się swoimi surowymi prawami, których przestrzegania wymaga się od przedsiębiorców, chcących osiągnąć na nim sukces. Zaniechanie czy ominięcie takich praw wiąże się często z pojawieniem się problemów, które mogą doprowadzić nawet do upadku danej branży.
 
Nie inaczej jest na rynku pracy, gdzie jedną z najważniejszych reguł stanowiących o powodzeniu i zatrudnieniu danego kandydata na stanowisko, o które się ubiega, są jego kompetencje. W dzisiejszym bardzo agresywnym i niewybaczającym błędów biznesie, pracownik z odpowiednimi kompetencjami to podstawa sukcesu, bowiem to jego praca i właściwe podejście do wyznaczonych zadań może zapewnić firmie przyszłość i ciągły rozwój. Proces rekrutacyjny to pierwszy i najważniejszy etap, prowadzący do znalezienia właściwego kandydata oraz do skrupulatnego zapoznania się z tym, co może on zaoferować swojej nowej firmie. Ocena pracowników na tym etapie daje nam pojęcie o tym, czego możemy się spodziewać i czy dana osoba spełni nasze oczekiwania i pomoże firmie w jej codziennych zadaniach, bez konieczności wprowadzania sporych modyfikacji w miejscu pracy. Warto jednak nie opierać swojej decyzji na pierwszym wrażeniu i jednej rozmowie, bowiem wraz z rozwojem branży rekrutacyjnej kandydaci do pracy potrafią często sprytnie przygotować się do rozmowy i zatuszować swoje pewne niedoskonałości, które niewątpliwie ujawnią się już w pierwszych tygodniach ich pracy.
 
Dlatego właśnie warto takie oceny i weryfikacje kompetencyjne przeprowadzać nawet kilka razy w roku, aby mieć pewność tego, że nasza firma posiada zespół prawdziwych specjalistów i że ich praca odbije się korzystnie zarówno na statusie, jak i prestiżu firmy. Dzięki temu zyskujemy nie tylko pewność dalszego rozwoju, ale i rozszerzenia swojej działalności, pozyskując jeszcze większą ilość pracowników oraz klientów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena