Zapewne wiecie, czym jest copywirting? Na wszelki wypadek wyjaśnię to pojęcie. Copywriter to człowiek zajmujący się pisaniem tekstów i sloganów reklamowych lub artykułów na blogi czy strony internetowe.

Data dodania: 2012-09-16

Wyświetleń: 816

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Piszę to, naciskając długopisem na słowo "artykuły". Dlaczego? Bo według mnie copywriterem nie może nazywać się ktoś, kto tworzy teksty preclowe, które wycenia na złotówkę za tysiąc znaków. Ludzie, szanujmy się.

Nawet początkujący copywriter nie zadowoli się tą sumą, a ktoś, kto zajmuje się dłużej pisaniem tekstów, ma prawo się śmiać na myśl o złotówce za tysiąc znaków. No chyba, że sam tak robi, ale wtedy swojego zajęcia nie może nazwać copywritingiem, a działalnością charytatywną na rzecz biednych administratorów stron internetowych i blogów.

Pewnie zastanawia Was, kto może zostać copywriterem. Odpowiedź brzmi: każdy. O ile jest kreatywny, nie robi błędów ortograficznych w co drugim słowie i oprócz pisania potrafi składać słowa tak, by nie zniechęcać do siebie czytelników już po tytule.

Praca Copywritera - gdzie Copywriter może pracować?

W agencji reklamowej lub... Internecie. Tak, Internet jest doskonałym pracodawcą, a nasz naród zaczyna coraz bardziej to zauważać. Jeśli uda mu się już zdobyć stałych klientów, którzy płacą godne pieniądze za dobre artykuły, potrafi pisać dużo i przede wszystkim dobrze, może nawet porzucić pracę na etacie na rzecz tak zwanego freelancingu, czyli pracy w domu. Jednak wtedy sam musi pozyskiwać klientów, opłacać składki, np. emerytalne czy zdrowotne i liczyć się z brakiem stałej pensji.

Copywriting nie musi być oczywiście głównym źródłem zarobku, ale też dodatkowym zajęciem wykonywanym po godzinach, jako sposób na dorobienie do wypłaty.

Jakie cechy powinien posiadać idealny Copywriter?

Cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz... "Lekkie pióro". A do czego mu ta cierpliwość? Uwierzcie mi, bardzo się przydaje, kiedy klientów brak, a jedzenie za coś kupić trzeba. A "lekkie pióro" oczywiście po to, żeby nie zniechęcić do siebie klienta już przy składaniu oferty.

 
Reasumując, copywriterem może zostać każdy, pod warunkiem, że jest kreatywny i posiadł zdolność pisania, ale nie za darmo.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena