Rozpoczynając swoją przygodę z rowerami elektrycznymi, należy zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat coraz bardziej popularnych w Polsce rowerów z napędem elektrycznym. 

Data dodania: 2012-07-19

Wyświetleń: 2871

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Rowery elektryczne - nadzwyczajne pojazdy dwukołowe

Najważniejsze elementy w rowerze elektrycznym które trzeba poznać to bateria, napęd (wspomaganie), czujnik sterujący pracą silnika oraz wyświetlacz, który zamontowany jest na kierownicy i służy do sterowania systemem.

Rower elektryczny wyposażany jest w pedały, łańcuch napędowy i silnik elektryczny wraz z zasilającą go baterią. W ten sposób podczas pedałowania siła naszych mięśni otrzymuje wsparcie. Do napędzania e-roweru używane są zarówno nogi, jak i agregat elektryczny. Co ważne, można również jechać bez wspomagania silniczka.

Akumulator w rowerze elektrycznym ładujemy za pomocą normalnego gniazdka elektrycznego. Ładowanie trwa ok. 2-3 godziny. Koszt naładowania akumulatora wynosi ok. 4 zł. Zasięg roweru elektrycznego zależy od pojemności akumulatora, masy rowerzysty i prędkości jazdy. W standardowych e-rowerach zasięg waha się od 30 do nawet 120 kilometrów.

Podstawowe  prawa użytkowania roweru elektrycznego

Przy zakupie e-roweru trzeba pamiętać o podstawowych prawach i obowiązkach związanych z użytkowaniem roweru ze wspomaganiem elektrycznym: maksymalnej prędkości i praw dotyczących poruszania się po drogach. Rowery elektryczne są testowane w różnych okolicznościach, np. na skoczni narciarskiej.


1. Maksymalna prędkość

Zgodnie z normami Unii Europejskiej, rower elektryczny może jechać bez siły mięśni jedynie do 25 km/h. Po osiągnięciu tej prędkości, silnik jest odłączany i napęd odbywa się wyłącznie za pomocą pedałów. Ponadto moc silnika elektrycznego w rowerze elektrycznym nie może przekraczać 250W.


2. Poruszanie się rowerem elektrycznym

Według europejskiego prawa, rowery z silniczkami elektrycznymi klasyfikuje się tak samo jak zwykłe rowery. W związku z tym, nie musimy ani rejestrować, ani ubezpieczać e-roweru. Nie ma problemu z parkowaniem rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Rowery elektryczne można zostawić na chodniku, nie trzeba również uiszczać opłaty za postój.

Rowery elektryczne w Polsce można kupić w wielu sklepach internetowych. Warto spróbować swoich sił na takim sprzęcie, ale zanim dowiemy się jaki rower kupić, należy poznać jego budowę.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena