0
głosów
- +

Rowery elektryczne - nadzwyczajne pojazdy dwukołowe

Autor:

Aktualizacja: 19.07.2012


Kategoria: Sport / Sporty Górskie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1149 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Rowery elektryczne - nadzwyczajne pojazdy dwukołowe

Rozpoczynając swoją przygodę z rowerami elektrycznymi, należy zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat coraz bardziej popularnych w Polsce rowerów z napędem elektrycznym. 


Najważniejsze elementy w rowerze elektrycznym które trzeba poznać to bateria, napęd (wspomaganie), czujnik sterujący pracą silnika oraz wyświetlacz, który zamontowany jest na kierownicy i służy do sterowania systemem.


Rower elektryczny wyposażany jest w pedały, łańcuch napędowy i silnik elektryczny wraz z zasilającą go baterią. W ten sposób podczas pedałowania siła naszych mięśni otrzymuje wsparcie. Do napędzania e-roweru używane są zarówno nogi, jak i agregat elektryczny. Co ważne, można również jechać bez wspomagania silniczka.

Akumulator w rowerze elektrycznym ładujemy za pomocą normalnego gniazdka elektrycznego. Ładowanie trwa ok. 2-3 godziny. Koszt naładowania akumulatora wynosi ok. 4 zł. Zasięg roweru elektrycznego zależy od pojemności akumulatora, masy rowerzysty i prędkości jazdy. W standardowych e-rowerach zasięg waha się od 30 do nawet 120 kilometrów.

Podstawowe  prawa użytkowania roweru elektrycznego

Przy zakupie e-roweru trzeba pamiętać o podstawowych prawach i obowiązkach związanych z użytkowaniem roweru ze wspomaganiem elektrycznym: maksymalnej prędkości i praw dotyczących poruszania się po drogach. Rowery elektryczne są testowane w różnych okolicznościach, np. na skoczni narciarskiej.



1. Maksymalna prędkość

Zgodnie z normami Unii Europejskiej, rower elektryczny może jechać bez siły mięśni jedynie do 25 km/h. Po osiągnięciu tej prędkości, silnik jest odłączany i napęd odbywa się wyłącznie za pomocą pedałów. Ponadto moc silnika elektrycznego w rowerze elektrycznym nie może przekraczać 250W.



2. Poruszanie się rowerem elektrycznym

Według europejskiego prawa, rowery z silniczkami elektrycznymi klasyfikuje się tak samo jak zwykłe rowery. W związku z tym, nie musimy ani rejestrować, ani ubezpieczać e-roweru. Nie ma problemu z parkowaniem rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Rowery elektryczne można zostawić na chodniku, nie trzeba również uiszczać opłaty za postój.


Rowery elektryczne w Polsce można kupić w wielu sklepach internetowych. Warto spróbować swoich sił na takim sprzęcie, ale wcześniej należy poznać jego budowę.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij