Z cyklu warte polecenia, książka, w której jest wszystko co szanujący się biznesmen o etykiecie wiedzieć powinien, czyli „Biznesowy savoir-vivre” autorstwa Barbary Pachter wraz z Susan Magee.

Data dodania: 2012-01-25

Wyświetleń: 1052

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

    Książka opisuje 601 sposobów na wysoką jakość w biznesie. Osobiście uważam, że każdy szanujący się przedsiębiorca czy biznesmen powinien zaglądnąć do tego poradnika. Ponieważ niestety w wielu przypadkach polska kultura biznesu pozostawia wiele do życzenia. 

       Autorka przedstawia ciekawe opisy sytuacji i próby ich rozwiązania od profesjonalnego wyglądu, przez mowę ciała, komunikację werbalną, rozwijanie umiejętności przywódczych, organizowanie imprez biurowych, aż do zasad prowadzenia korespondencji biurowej. Książkę czyta się łatwo i przyjemnie, ale nie zakładajmy, że w jeden wieczór staniemy się ekspertami biznesowego savoir-vivre. Warto do niej wracać co jakiś czas, bo za każdym razem coś nowego potrafi przykuć naszą uwagę. Spis treści podzielony na 9 działów niczym nawigacja pozwoli nam namierzyć problem, który nas najbardziej interesuje.

Barbara Pachter na samym końcu podsumowuje swój przewodnik dwudziestoma najważniejszymi drobnymi kwestiami, od których należy zacząć, by jak najszybciej poprawić atmosferę w pracy i zacząć odnosić sukcesy zawodowe.

1.      Zawsze witaj się i zauważaj obecność innych.
2.      Nie przerywaj.
3.      Pamiętaj o odpowiednim ubiorze.
4.      Zwracaj uwagę na swój wyraz twarzy.
5.      Mów wystarczająco głośno by być dobrze słyszanym.
6.      Ostrożnie z żartami.
7.      Bądź uprzejmy.
8.      Przyjmuj komplementy.
9.      Pamiętaj, że celem posiłku biznesowego nie jest jedzenie.
10.  Pozostań trzeźwy.
11.  Nie przestawaj się uczyć i staraj się podążać za nowościami technologicznymi.
12.  Uprawiaj sport.
13.  Gdy zaistnieje taka potrzeba, staw czoła trudnej sytuacji.
14.  Pamiętaj, że podczas zagranicznej podróży służbowej to Ty powinieneś się dostosować. 
15.  W korespondencji biznesowej zawsze trzeba dbać o jak najwyższą jakość.
16.  Nie pisz maila gdy jesteś zdenerwowany lub rozżalony.
17.  Poświęcaj swojemu rozmówcy całą swoja uwagę.
18.  Nie używaj funkcji rozmowy oczekującej do celów biznesowych.
19.  Jeśli dzielisz miejsce pracy z innymi, licz się z nimi.
20.  Zawsze podawaj swoje nazwisko i numer telefonu na początku i na końcu wiadomości zostawianej na poczcie głosowej.

Rozwinięcie tych punktów, a także wiele inspirujących analiz znajdziecie w książce. Naprawdę polecam.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena