9 czerwca 2011 r. w Hotelu Marriott w Warszawie, dr Ichak Adizes, ekspert w dziedzinie poprawy efektywności przedsiębiorstw, poprowadził seminarium Czy wzrost biznesu może trwać nieustannie? Zarządzanie cyklem życia firmy. Spotkanie to było już XXXIII seminarium organizowanym w ramach cyklu AUTORYTETY.

Data dodania: 2011-06-18

Wyświetleń: 1590

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Początek spotkania poświęcony był zmianie, która wg dr. Adizesa nieodłącznie związana jest z rozwojem organizacji. Wraz ze zmianą pojawiają się problemy. Dr Adizes radzi jednak, aby podchodzić do nich, jak do okazji, dzięki której organizacja może zyskać, a nie stracić. „Bez zmiany firma byłaby martwa!” – twierdzi specjalista - „rozwój to zmiany, a więc nowe problemy.” Trzeba więc przywyknąć do zmian i nauczyć się podejmować decyzje. Dr Adizes opowiedział również, czym charakteryzuje się dobrze zarządzana firma. Omówił style złego zarządzania – samotny strażnik (P), biurokrata (A), podpalacz (E), super naśladowca (I). Stwierdził, że idealny menedżer powinien łączyć wszystkie pozytywne cechy niniejszych stylów, tzw. PAEI. W rzeczywistości jednak jest to bardzo trudne do zrealizowania, dlatego organizacje powinny tworzyć wzajemnie uzupełniające się zespoły.

W kolejnej części ekspert opowiedział m.in. o swojej teorii cyklu życia organizacji. Zakłada w niej, że wszystkie organizacje, tak jak żywe organizmy, przechodzą fazy rozwoju, od dzieciństwa do starości. Każda organizacja powinna dążyć do tego, aby osiągnąć i pozostać w tzw. fazie rozkwitu. Dr Adizes opracował 11 etapowy program, dzięki któremu każda firma może osiągnąć ten etap.

Program rozwoju organizacji autorstwa dr. Adizesa został wdrożony w 1000 organizacji, w tym w firmach z rankingu Fortune Magazine. Dr Adizes doradzał wielu przedstawicielom rządów m.in. Izraela, Szwecji, Grecji oraz Brazylii. Jego metody zarządzania przyczyniły się do wzrostu sprzedaży wielu firm, np. Roll International (z 12 mln do 570 mln USD),  Bank of America, Domino’s Pizza.

Organizatorami spotkania były firmy BIGRAM oraz Golden Mark, które w ramach cyklu seminariów, już od dwunastu lat, zapraszają do Polski wybitne autorytety ze świata nauki i biznesu. Wydarzenie wspierały następujące organizacje - Brytyjsko Polska Izba Handlowa, Puls Biznesu, magazyn Brief, SARE, Business Magazine Manager, Nowoczesna Firma, THINKTHANK, ESSENCE, TV Biznes, Gazeta Bankowa, Personel i Zarządzanie, Fischer Trading Group, GoldenLine, MT Biznes.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena