Artykuł omawia strategie uczenia się różnych przedmiotów.

Data dodania: 2007-01-18

Wyświetleń: 9146

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wszyscy wiemy, że uczyć się dzisiaj po prostu trzeba i to nie tylko tego, czego od nasz wymagają w szkole, czy na studiach, ale przede wszystkim tego wszystkiego czego chcemy nauczyć się z własnej inicjatywy, gdyż jest to nam do czegoś potrzebne.

Problem pojawia się już wtedy, kiedy zaczniemy bardziej drążyć temat i zastanowimy się nad tym, jak mamy się właściwie uczyć, aby się nauczyć i cieszyć sie tą wiedzą przez długi czas. Odpowiedź jaką najłatwiej uzyskać, to po prostu: wziąć książkę i uczyć się – w domyśle kuć, czyli uczyć się treści książki na pamięć. Niestety praktyka wskazuje na to, że ten sposób jest na dłuższą metę bezużyteczny. Nie może być inaczej, gdyż zwykłe kucie „wrzuca” wszystkie przedmioty do jednego worka, a prawda, jest taka, że możemy podzielić określone przedmioty na różne grupy mające wspólne cechy, które to grupy należy uczyć się zupełnie inaczej.

Przedmioty humanistyczne.

Do tej grupy zaliczamy takie przedmioty, jak historia, socjologia, czy choćby język polski. Ich wspólną cechę, jest pełna otwartość, tzn. fakt, że możemy się tych przedmiotów uczyć przez całe życie, gdyż są one bardzo szerokie tj. obejmują wiele różnych dziedzin i mają tendencję do wzajemnego przenikania się, czyli to czego dowiemy się na socjologi, możemy wykorzystać w czasie studiowania historii i na odwrót. Najważniejsze to, aby dużo czytać i dużo pisać. Czytanie wzbogaca naszą wiedzę, a pisanie daje możliwość powtórzenia zdobytej wiedzy oraz uczy poprawnego wyrażania własnych myśli. Cechą charakterystyczna, jest tutaj synteza, czyli łączenie różnych wydarzeń, odkryć, trendów w jeden pełny obraz danej epoki, czy zagadnienia.

Przedmioty ścisłe.

Do tej grupy zaliczamy takie przedmioty, jak matematyka, fizyka, chemia. Najważniejsze w czasie nauki tych przedmiotów, jest to, aby rozumieć to czego się uczymy, a następnie zastosować to „rozumienie” do rozwiązania określonych zadań. Nie sprawdza się tutaj samo czytanie i pisanie – jak w przedmiotach humanistycznych.

Języki obce.

Najszybciej nauczysz się obcego języka, stosując go. Chodzi tutaj o jak najczęstszy i najbardziej różnorodny kontakt z danym językiem. Wbrew pozorom w nauce języka nie chodzi tylko o słówka i gramatykę, ale ważne jest tutaj także kultura danego kraju, gdyż to z niej wynika zasada prowadząca do zrozumienia wielu zwrotów, powiedzonek itp. elementów językowych nie przetłumaczalnych bezpośrednio na twój język ojczysty.

Przedmioty artystyczne.

Ich różnorodność wymaga opanowania własnej specyfiki danego przedmiotu, ale w ogólnym zarysie sprowadza się do 2 rzeczy. Pierwsza to opracowanie podstawowego warsztatu, czyli wiedzy jak namalować jakiś obraz, jak wyrzeźbić rzeźbę itp. Wymaga to niejednokrotnie wielu lat systematycznego i żmudnego treningu. Druga, to z kolei nasz sposób posługiwania się naszym warsztatem, czyli nasz styl, talent, geniusz. Chodzi oto, aby tworzyć swoje własne dzieło bez bezmyślnego kopiowania innych.

--
Zobacz na czym polega naprawdę szybka nauka

Nauka nie będzie sprawiać Ci problemów

Licencja: Creative Commons
2 Ocena