1
głosów
- +

Jak powinna wyglądać pieczątka firmowa?

Autor:

Aktualizacja: 10.06.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 12875 razy czytane
  • 7 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Pieczątka firmowa powinna zawierać pełną nazwę firmy i dane (imię i nazwisko) właściciela. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ustawodawca wymaga, by w nazwie firmy znalazło się imię i nazwisko właściciela, więc wymóg ten spełniamy niejako automatycznie, podając pełną nazwę firmy.


Pieczątka firmowa powinna zawierać pełną nazwę firmy i dane (imię i nazwisko) właściciela. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ustawodawca wymaga, by w nazwie firmy znalazło się imię i nazwisko właściciela, więc wymóg ten spełniamy niejako automatycznie, podając pełną nazwę firmy.


Pieczątka powinna zawierać także adres siedziby firmy (ulicę, nr lokalu, kod pocztowy i miejscowość).


Warto także umieścić na pieczątce numery NIP i REGON – które w odbitce średniej wielkości automatów mieszczą się w jednym wierszu.


Jeśli chodzi o zakres formalny – są to wszystkie niezbędne informacje.


Jednakże dobrym zwyczajem jest umieszczenie na pieczątce numeru telefonu: wielu przyszłych kontrahentów z pewnością po niego sięgnie. Zauważyłem, że praktycznie każda licząca się firma umieszcza numer telefonu na pieczęci.


Również dobrym zwyczajem jest umieszczenie adresu strony www i kontaktu e-mailowego (jeśli wygląda profesjonalnie np.: biuro@nazwatwojejfirmy.pl. Sugeruję nie umieszczać e-maili w stylu zenek123_1975@nazwaportalu.pl). Posiadanie strony firmowej jest prawie, a w najbliższej przyszłości będzie – standardem. Wielu naszych przyszłych kontrahentów sięgnie po adres www naszej firmy – choćby po to, aby sprawdzić, jak wygląda nasza strona internetowa. Podanie adresów www jest też doskonałą formą autoreklamy.


Prawidłowa pieczątka firmy powinna więc wyglądać następująco:


NAZWAFIRMY


IMIĘ I NAZWISKO WŁAŚCICIELA


ADRES, KOD POCZTOWY, MIASTO


NUMER NIP I REGON


TELEFONY


ADRES(y)WWW, ADRES E-MAIL


W/w dane powinny służyć jako wzór, natomiast ich rozmieszczenie może być zupełnie różne: np. w mojej pieczątce firmowej 4 adresy www portali, które prowadzę zawarłem po prawej stronie przy krawędzi odbitki, obok danych formalnych. Wygląda to dość oryginalnie – adresy www od razu rzucają się w oczy (taki był zamierzony efekt).


Powyższy tekst powstał na bazie moich kilkuletnich obserwacji w prowadzeniu internetowego punktu wyrobu pieczątek.


 

Zbyszek Ugorek

http://pieczatkownia.pl


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij