Lokalizacja 2.0 została stworzona w zeszłym roku m.in. przez firmę Lionbridge. Firma Lionbridge chciała w ten sposób opisać aktualne oraz nadchodzące trendy i tendencje dot. narzędzi lokalizacyjnych, procesów i procedur postępowania z materiałami utworzonymi zgodnie z paradygmatem WEB 2.0.

Data dodania: 2010-01-14

Wyświetleń: 3398

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

0 Ocena
Rafał Kwiatkowski

Rafał Kwiatkowski

Cóż, o mnie jest na mojej stronie, czyli tutaj: http://translax.eu. Dla leniwych napiszę, że z tłumaczeniami „działam” zawodowo od czerwca 2005 roku. Wcześniej zajmowałem się projektowaniem i produkcją stron internetowych, wizytówek, ulotek, folderów itp. materiałów reklamowych. W 2005 roku trafiłem drogą naboru do działu DTP firmy SDL International. Był to wyjątkowy rok, rok przejęcia przez SDL'a Trados'a, więc trafiłem na czas zmian... oczywiście zmian na lepsze. Wtedy bylem gorliwym wyznawcą SDLX'a. Oczywiście moj kontakt z CAT'ami ograniczał się do „odkręcenia” plików z tłumaczeniem do formy, którą można było złożyć. Nieraz trzeba bylo wprowadzić w itd'kach, czy ttx'ach jakieś poprawki i na tym sprawa się zamykała. Na szczęście koncentrując się na obsłudze inżynieryjnej procesu tłumaczeniowego oraz mojej ulubionej aplikacji do składu, którą jest FrameMaker, rozpocząłem proces samodoskonalenia zawodowego. Dziś jestem – o zgrozo – specjalistą ds. OCR'u i reprodukcji materiałów prawdziwie nieedytowalnych i tęsknie za FrameMaker'em, choć z drugiej strony zdaje sobie sprawę z tego, że po natłoku pracy w FM i ten mógłby zostać znienawidzony. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.

Co o tym sądzisz?

Zaloguj się aby dodać komentarz

Ten artykuł został pobrany na poniższe strony:

http://www.freezonex.eu
Podobne artykuły
Oparcie na lokalizacji kluczem do marketingu przyszłości

Oparcie na lokalizacji kluczem do marketingu przyszłości

Dynamiczne zmiany, jakie na bieżąco obserwujemy wokół siebie, zmuszają nas do ciągłego aktualizowania rytmu dobowego, przyzwyczajeń i towarzyszących nam urządzeń. Reklamodawcy, chcący odnaleźć się w tej rzeczywistości i pragnący dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszej grupy konsumentów, muszą dostosowywać się do tempa i kierunku owych zmian. 
Lokalizacja przewodów

Lokalizacja przewodów

Otoczeni przez sieci kabli i przewodów możemy mieć ogromne kłopoty w znalezieniu usterki, która sprawia nam kłopoty. Jednak współczesna technologia pozwala na dosyć precyzyjne określenie takiej lokalizacji i naprawę jej bez dokonywania większych szkód.