Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą – dlatego przez kryzys na pewno ucierpimy. Na ten trudny czas należy być szczególnie dobrze przygotowanym. O czym trzeba pamiętać?

Data dodania: 2009-01-23

Wyświetleń: 1801

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od spowolnienia gospodarki nie uciekniemy – ona już słabnie. Kryzys dotknie zdecydowaną większość firm. Według sondażu CBOS już teraz 18 proc. Polaków odczuwa jego skutki, a 60 proc. uważa, że gospodarka też je odczuje. Już teraz firmy ograniczają produkcję, tną koszty. Leczenie ran po kryzysie z pewnością potrwa jeszcze sporo czasu.

W kryzys... talerzem

Jak w takim razie reagować na kryzys? Metod jest wiele. Można np. skorzystać z oferty Amerykanki Sarah Lavely – otworzyła ona lokal, w którym można rozładować kryzysowy stres rozwalając trochę talerzy, szklanek i innych przedmiotów. Zasady są proste: za 10 dolarów klient dostaje zestaw talerzy i szklanek, wchodzi do pomieszczenia przypominającego strzelnicę i może rozbić wszystko, co otrzymał – w dowolny sposób. I tak np. agent ubezpieczeniowy Adam DeWitt wydał 50 dolarów rozbijając przy muzyce Guns N' Roses talerze z wypisanymi nazwami banków. Już po wszystkim stwierdził, że nie pamięta, kiedy ostatni raz wydał pieniądze na coś równie wartościowego.

Mimo wszystko radzimy skorzystać z bardziej wyważonych i skutecznych rozwiązań. Jak zabezpieczyć się przed kryzysem? W tych trudnych czasach trzeba wszystko szczególnie dobrze przemyśleć i zaplanować. Warto zabezpieczyć się już teraz – i znaleźć nowe, gotowe rozwiązania, zanim kryzys do nas dotrze. Przede wszystkim – trzeba pomyśleć o optymalizacji kosztów. Podczas kryzysu zdecydowanie najefektywniejszą formą zwiększania przychodów jest znalezienie tańszych dostawców i usług. Kosztujących mniej, ale równie solidnych - jeśli nie lepszych.

Łatwiejszy pierwszy kontakt

Gdzie ich znaleźć? Tam, gdzie jest największy wybór, a więc na giełdach biznes ofert. Takich jak np. OPENKontakt.com – największa w Polsce giełda z ofertami biznesowymi. Można tu znaleźć nowych kontrahentów i konkretne oferty firm zainteresowanych współpracą, kupnem czy sprzedażą. Giełda ułatwia pierwszy kontakt między przedsiębiorstwami z tych samych branż. Firmy mają na nim dostęp do ponad 7,2 mln ofert – to chyba najlepiej świadczy o skuteczności i możliwościach portalu. W znajdowaniu partnerów handlowych pomaga on przedsiębiorcom już od 10 lat.

To narzędzie niejednokrotnie może dać firmie więcej niż np. zatrudnienie nowego pracownika zajmującego się handlem – tym bardziej, że koszty pracy są dziś bardzo wysokie. Tymczasem na OPENKontakt.com na przedsiębiorstwa czekają już gotowe oferty współpracy – i każdy może skorzystać z tych, które go interesują. Z pewnością warto pomyśleć o skorzystaniu z hasła pełnego dostępu, oferty płatnej, reklamy bannerowej czy mailingu z ofertą własnej firmy. Ta giełda jest więc doskonałą pomocą dla istniejących już działów sprzedaży. Pracownicy nie muszą wyszukiwać kontrahentów – firmy same się zgłaszają za pośrednictwem OPENKontakt.com.

W czasie kryzysu poszukiwanie oszczędności, tańszych partnerów biznesowych i usług to absolutna podstawa. Optymalizacja kosztów – to najbardziej skuteczna recepta na kryzys. Chyba że wolisz metodę z rozbijaniem talerzy...

Sylwester Sacharczuk
Licencja: Creative Commons
0 Ocena