Sprawdź czy popełniasz, któryś z tych błędów i dowiedz się jak je naprawić.

Data dodania: 2007-03-14

Wyświetleń: 9672

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 8

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

8 Ocena

Licencja: Creative Commons

1 Marketing do niewłaściwych osób.

Czy wiesz do kogo kierujesz promocję swojej firmy? Czy zastanawiasz się do kogo dotrą Twoje reklamy? Czy myślałeś nad tym, czy odbiorcy Twoich reklam, Twojej promocji mogą być zainteresowani Twoim produktem?

Czy raczej promujesz się na oślep, do wszystkich. Licząc na cud, że jakoś to będzie.
Myśląc, że wśród dużej grupy osób znajdzie się ktoś zainteresowany Twoim produktem. Prawie nie jesteś w błędzie. Z pośród tysięcy ludzi do których kierujesz swoją promocję znajdzie się jakiś chętny na Twój produkt.

Ale taki sposób promocji przypomina próbę rozłupania skorupki jajka, młotem pneumatycznym. Dużo zachodu, dużo wysiłku i jeszcze więcej hałasu a efekt? Raczej nie nadający się do jedzenia.

Określ swoją grupę docelowa i przestań reklamować się na ślepo. Jeżeli chcesz wypromować swoją usługę musisz najpierw wiedzieć komu chcesz ją sprzedać. Kto jest Twoim idealnym klientem? Ile ma lat jakie ma wykształcenie, ile zarabia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci lepiej przygotować ofertę dzięki czemu więcej ludzi kupi od Ciebie.

Pozwolą Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, które byś stracił promując swoja firmę niewłaściwym osobom.


2 Pisanie o cechach nie o korzyściach. Czyli co tak naprawdę kupuje każdy klient?


Moc 400 Watt, szybkość druku 30 stron na minutę, monitor LCD. To wszystko są cechy produktów. Same cech jednak nie sprzedają. Ludzie nie kupują głośników o mocy 400 Watt, ludzie kupują brzmienie muzyki tak głośnie, że sąsiedzi z sąsiedniego bloku krzywo się na nich patrzą.

Zupełnie inaczej brzmi cecha 30 stron na minutę poparta korzyścią.
Nowy model drukarki XYZ pozwoli Ci wydrukować zaległy 30 stronicowy raport dla szefa w czasie krótszym niż wstawienie wody na kawę.

Zupełnie inaczej wydaje się pieniądze na „monitor LCD” niż na „monitor, który nie meczy oczu, dzięki technologii LCD”.

Staraj się pisać o korzyściach wynikających z cech produktu. Same cech nic nie znaczą dla klienta.

3 Podawanie ceny przed opisaniem korzyści i cech.

To jakby mężczyzna zapraszał na randkę dziewczynę, którą 5 minut temu poznał w tramwaju. Ona prawie go nie zna. Zamieniła z nim ledwie kilka słów, a ten już prosi ją o spotkanie. Zaczep kilka nieznanych sobie kobiet na ulicy i poproś je o spotkanie zobaczysz ile z nich się zgodzi.

Dlatego, zanim przejdziesz do ceny produktu najpierw opisz na czym klient skorzysta kupując Twój produkt. Opisz problem, i w jaki sposób Twoja usługa go rozwiązuje.
Zbuduj wartość produktu a dopiero potem podaj cenę.

4 Skupianie się na swojej firmie a nie na kliencie.

Pozwól, że zadam Ci jedno zasadnicze pytanie. „Kogo oprócz Ciebie samego, obchodzi Twoja firma?” Powiem Ci kogo: NIKOGO. Nikogo nie obchodzi Twoja firma. Nikogo nie obchodzi co robicie i czym się zajmujecie albo że macie młody, kreatywny zespół.

„Klienta obchodzi tylko i wyłącznie on sam” Dobrze zapamiętaj sobie te słowa.
Klienta nie interesuje Twój produkt, dopóki nie będzie on widział jakiś korzyści w nim dla siebie. Klient zawsze patrzy przez pryzmat korzyści które odniesie wybierając produkt:
„Co z tego będę miał?”
„Jakie korzyści mi to przyniesie?”

Niby to oczywiste jednak, wiele stron internetowych zaczyna się od słów:
Nasza firma…
Chcemy Państwu zaprezentować…
Firma XYZ zajmuje się…

Jeżeli chcesz w końcu skutecznie promować się w Internecie. Zmień kierunek swojej strony z „Na firmę” na „Na klienta”. Dzięki temu klient szybciej zrozumie , że może skorzystać na współpracy z Tobą.

5. Brak wezwania do wykonania natychmiastowej akcji.


Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Reklama jest dobra i interesuje odbiorcę ale nie określa jasno co odbiorca ma zrobić po jej przeczytaniu. Zamiast napisać, zapisz się na newsletter, wejdź na www.XYZ.pl lub zadzwoń na infolinię pozostawiają klientowi wolną rękę.

Jako, że z natury ludzie są leniwi (autor również) to zwykle odkładają to co powinni zrobić teraz na później. Każdy z nas wie czym w 90% przypadków, takie odkładanie kończy się. Niczym.

W swoich reklamach zawsze proś o wykonanie konkretnej akcji aby nie stracić zainteresowanego klienta. Pamiętaj, aby dać powód do wykonania takiej akcji (niższa cena przez najbliższe dwie godziny itp.)

6 Brak możliwości kontaktu.

To dziwne ale niektórzy Twórcy reklam zdają się naiwnie myśleć, że ich reklama tak zaintryguje odbiorców, że Ci przerwą to co robili i zaczną szukać informacji o produkcie. Ile razy zdarzyło Ci się tak zrobić? Mi osobiście nigdy.

Ile razy widziałeś reklamy w gazecie. Na której nie było podanego, sposobu kontaktu z firmą. Nie było napisane co robić, aby zamówić ten produkt.

To wręcz nie prawdopodobne, a jednak często zdarzają się takie sytuacje. Zawsze podawaj jakiś kontakt w swoich reklamach. Unikniesz sytuacji w której klient nie będzie wiedział jak się z Tobą skontaktować przez co stracisz go.

Licencja: Creative Commons
8 Ocena